اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحرکات مشکوک دیکتاتور مخلوع یمن برای بازگشت به حاکمیت

خبرگزاری فارس: دیکتاتو مخلوع یمن تحرکاتی را آغاز کرده تا خود یا پسرش، پس از پایان دوره انتقالی، بار دیگر قدرت را در این کشور به دست گیرند.

تحرکات مشکوک دیکتاتور مخلوع یمن برای بازگشت به حاکمیت

به گزارش خبرگزاری فارس، منابع آگاه سیاسی یمن در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» اعلام کردند که «علی عبدالله صالح» دیکتاتور مخلوع یمن اخیرا تلاش دارد تا به حیات سیاسی بازگردد و خود یا پسرش قدرت را در دست گیرد. هرچند هنوز هم از آن خارج نشده است.

پایگاه خبری «التغییر» نوشت: برخی رهبران حزب کنگره ملی یمن در گفت‌وگو با «اخبار الیوم» اعلام کردند که صالح، پسر ارشدش احمد و برخی دیگر از رهبران حزب کنگره ملی که هنوز ریاستش را دیکتاتور مخلوع برعهده دارد، طی چند روز گذشته، نشست‌های فشرده‌ای را برگزار و بر ضرورت ایجاد یک برنامه کاری سیاسی برای مدت زمان کمتر از یک سال باقی مانده از دوره انتقالی تاکید کرده‌اند.

این رهبران که خواستند نامشان فاش نشود اظهار داشتند: هدف از این برنامه‌ها، زمینه‌سازی برای بازگرداندن قدرت به این حزب از طریق وارد کردن «احمد علی» پسر ارشد - علی عبدالله صالح – به روند انتخابات آینده که فوریه 2014 برگزار خواهد شد، است. در این نشست‌های فشرده نیز رهبرانی که به شدت به صالح وفادارند و تعدادی از بازرگانان و تاجران همپیمان با او که طی سه دهه حکومت صالح امتیازهای زیادی از او گرفته‌اند، حضور داشته‌اند. تاجرانی که صالح روند سرمایه‌گذاری‌های آنها را تسهیل کرده و موجب افزایش سرمایه آنها، حتی از شیوه‌های غیرقانونی شده است.

بر اساس این گزارش، در این نشست‌ها تصمیمات مهمی نیز گرفته شده که تدوین یک برنامه سیاسی در مرحله آتی و تشکیل یک کمیته به ریاست علی عبدالله صالح برای جمع کمک‌ها و هدایای مالی اعطایی از بازرگانان و مراکز تجاری از جمله آنهاست.

از دیگر تصمیمات اتخاذی در این نشست‌ها که «عبدالکریم الاریانی» از آن غایب بود، به تاخیر انداختن هشتمین کنفرانس سالانه حزب کنگره ملی تا پس از گذر از مرحله انتقالی در یمن بود.

بر اساس این گزارش، این نشست‌های فشرده، همچنان ادامه دارد و هدف اصلی نیز عدم تمدید ریاست‌جمهوری «عبدربه منصور هادی» و دولت موسوم به وفاق ملی و بستن راه‌های دستیابی به هرگونه توافق سیاسی برای باقی‌ماندن هادی در راس قدرت یمن است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول