اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه:

مذاکرات آلماتی یک گام به جلو بود / تحریم‌ها اهداف دشمنان را محقق نکرد

خبرگزاری فارس: معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه گفت: مذاکرات آلماتی یک گام رو به جلو بود.

مذاکرات آلماتی یک گام به جلو بود / تحریم‌ها اهداف دشمنان را محقق نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسن قشقاوی ظهر امروز در نشست با دانشجویان دانشگاه ایلام اظهار داشت: بعد از مذاکرات آلماتی مقامات مسئول و مذاکره‌کنندگان در توضیحاتی که ارائه کردند، ابعاد قضیه را روشن ساختند.

وی ادامه داد: معتقدم که پیشنهادهایی که از طرف 1+5 مطرح شد در چارچوب کلی خواسته‌هایی بود که ما داشتیم و قطعاً یک گام به جلو در مقایسه با مذاکرات مسکو و استانبول بود.

* معاونین جلیلی و اشتون تا پایان سال مذاکره می‌کنند

این مسئول اضافه کرد: اما به این معنی نیست که همه مسائل حل شده به ویژه اینکه در سطح معاونین جلیلی و اشتون بنا است مذاکراتی تا آخر این ماه صورت پذیرد.

قشقاوی تصریح کرد: در فروردین ماه سال 92 حاصل این مذاکرات در مذاکرات 1+5 با جلیلی مطرح می‌شود. 

* مذاکرات اخیر آلماتی یک گام به جلو است

معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه گفت: شواهدی مانند اعلام زمان مذاکره بعدی، تعیین زودهنگام زمان مذاکره بعدی، عدم وقفه 9 ماهه در این مذاکره، چارچوب‌های قابل بحث و قابل بررسی از سوی طرفین و ... نشان‌دهنده این است که مذاکرات یک گام به جلو است.

وی ادامه داد: این سخن که فضای مثبتی در مذاکرات ترسیم می‌شود حرف درستی بوده اما باید در آینده منتظر استمرار این مهم باشیم.

این مسئول اضافه کرد: امیدواریم این مسیر به نفع منافع ملی رقم بخورد و احساس می‌شود موضوع تحریم‌ها و فشارها به نقطه اوج خود رسیده است.

* تحریم‌ها مردم ایران را آزار داد اما اهداف دشمنان را محقق نکرد

قشقاوی تصریح کرد: تحریم‌ها منجر به آزار و اذیت مردم و اقشار متوسط به پایین شد اما نتایج و هدف اصلی آن برای دشمنان محقق نشد.

معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه گفت: آنچه که رسانه‌ها و اندیشکده‌های غربی به آن اذعان دارند این واقعیت است که با هدف اعلام شده، تحریم‌ها شکست خورده است.

وی ادامه داد: دشمنان از روز اول اعلام کردند که هدف ما آزار و اذیت مردم ایران نیست اما ادعا می‌کردند قصد دارند مسیر هسته‌ای ایران را منحرف کنند.

این مسئول اضافه کرد: امروز دشمنان اذعان دارند که این تحریم‌ها تاثیری بر روی مسیر هسته‌ای ایران نداشته که جای تقدیر از مردم و پایمردی مردم و همگامی ملت و نظام جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/2246/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول