به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، هوشنگ خنداندل عصر امروز در چهارمین همایش تجلیل از اتوبوسرانان نمونه فاقد تصادف مشهد با بیان اینکه حمل و نقل عمومی خط مقدم شهرداریها محسوب میشود، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی بخشی است که اگر در آن خلل و مشکلی ایجاد شود تمام سطح شهر را تحت تاثیر خود قرار میدهد.
معاون حمل و نقل عمومی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: 85 درصد شهروندان مشهدی از خدمات سازمان اتوبوسرانی رضایت دارند.
وی همچنین با اشاره به اینکه بخش اتوبوسرانی به عنوان یکی از بخشهای مهم حمل و نقل عمومی هزینهبر است، افزود: در امسال 180 میلیارد تومان در بخش اتوبوسرانی مشهد هزینه شده که از این میزان بیش از 40 میلیارد تومان از طریق کمکهای دولتی و فروش بلیت و مابقی توسط شهرداری مشهد تامین شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین پیشبینی میشود در سال آینده اتوبوسرانی شهر مشهد 230 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بیش از 160 میلیارد تومان از آن توسط شهرداری تامین میشود.
خنداندل با بیان اینکه در گذشته برای شهروندان کمیت بیشتر از کیفیت در بخش اتوبوسرانی اهمیت داشته است، گفت: در حال حاضر میزان کیفیت خدمات برای شهروندان از کمیت اهمیت بیشتری دارد که یکی از بخشهای آن احترام گذاشتن به مسافر و توجه به امنیت است.
وی از افزایش سطح خدماترسانی اتوبوسرانی مشهد خبر داد و تصریح کرد: از جمله این خدمات میتوان به اجرای سیستم کنترلی اتوبوسها اشاره کرد که با استفاده از آن در کنار اینکه میتوان زمان ورود و خروج اتوبوسها را بررسی کرد، سر فاصله زمانی مناسب نیز با مدیریت خطوط ایجاد میشود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: در حال حاضر به طور متوسط هر 10 دقیقه یک دستگاه اتوبوس به ایستگاه میرسد که این رقم سر فاصله زمانی دسترسی شهروندان را به پنج دقیقه رسانده است.
خنداندل با اشاره به میزان تصادفات اتوبوسرانان مشهدی اظهار کرد: در سالهای گذشته به طور میانگین تصادف هر دستگاه اتوبوس سه بار در سال بوده است اما این سرانه در امسال به کمتر از یک بار رسیده است.
انتهای پیام/70004/ش30/ض1002