اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد:

تضاد شورای شهر مشهد ‌در بودجه‌بندی اتوبوسرانی/ ترافیک مشکل‌ اصلی ‌مشهد است

خبرگزاری فارس:رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای شهر مشهد همیشه در بودجه‌بندی اتوبوسرانی با تضاد مواجه می‌شود.

تضاد شورای شهر مشهد ‌در بودجه‌بندی اتوبوسرانی/ ترافیک مشکل‌ اصلی ‌مشهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس شیرمحمدی عصر امروز در چهارمین همایش تجلیل از اتوبوسرانان نمونه فاقد تصادف که در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به زائرپذیر بودن مشهد، این شهر دارای ویژگی و اهمیت خاصی از دو جنبه معنوی و فرهنگی است.

وی افزود: یکی از مواردی که زائران شهر مشهد در مواجهه با آن، سطح فرهنگی شهر را می‌سنجند، برخورد اتوبوسرانان است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه موضوع ایمنی و کاهش تصادفات از دو طریق قابل دستیابی است، تصریح کرد: زمانی که ایمنی افزایش پیدا می‌کند میزان خسارات کاهش می‌یابد.

وی افزود: شهروندان نیز با افزایش ایمنی از نظر روانی و روحی احساس امنیت بیشتری می‌کنند که این امر در ارتقای سطح رضایتمندی و همچنین اعتماد تاثیرگذار است.

شیرمحمدی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات شهر مشهد ترافیک است، گفت: کاهش ترافیک تنها با توجه به حمل و نقل عمومی که مهم‌ترین بخش آن نیز اتوبوسرانی است، میسر می‌شود که این مهم نیز با انجام اقداماتی از جمله ایجاد خطوط ویژه حرکتی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر مشهد همیشه در بحث بودجه‌بندی سازمان اتوبوسرانی با تضاد مواجه می‌شود چرا که از یک طرف باید خدمات مطلوب و با کیفیت به شهروندان ارائه کند و از طرفی شهروندان نیز توقع دارند هزینه‌ای پایین برای استفاده از این خدمات پرداخت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: با توجه به این امر سیاست‌های کلان کشور باید به گونه‌ای باشد تا در این بخش دچار مشکل نشویم.

شیرمحمدی با تاکید بر اینکه دولت باید در تقویت حمل و نقل عمومی نقش داشته باشد، تصریح کرد: در سال‌های گذشته دولت کمک‌های مالی بیشتری به حمل و نقل عمومی شهرها اختصاص ‌داده اما در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و با توجه نیاز شهرداری‌ها به اعتبارات بیشتر، این میزان کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/70001/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول