اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

برخورد بدون اغماض با اخلالگران بازار

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از برخورد شدید با اخلالگران نظام اقتصادی به ویژه محتکران و همچنین گران‌فروشان خبر داد.

برخورد بدون اغماض با اخلالگران بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی عصر امروز در نشست با جمعی از ناظران صنعت، معدن و تجارت و مجامع صنفی استان اردبیل اظهار داشت: در مرحله اول مقابله با دو جرم اقتصادی احتکار و گران‌فروشی در اولویت کاری مسئولان و بازرسان قرار گرفته، به طوری که سعی می‌شود در برخورد با واحدهای صنفی متخلف جلوی برخی اقدامات و فعالیت‌های غیرقانونی گرفته شده و اجازه ندهیم مردم در آشفته بازار خرید عید را انجام دهند.

عزیزی، درج نکردن قیمت‌ها بر روی کالای فروشی و صادر نشدن فاکتور فروش را از جمله تخلفات عمده و بسیار رایج در سطح شهر اردبیل اعلام کرد و ادامه داد: ما از فروشندگان انتظار داریم از برچسب‌های نرخ‌گذاری شورای اصناف استفاده کنند و به صورت خوانا و روشن به درج قیمت کالای موردنظر اقدام کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با احتساب 10 درصد، سود فروش کالا و قیمت‌گذاری آن قانونی است و خارج از آن مورد قبول نبوده و بازرسان اصناف و صنعت، معدن و تجارت به جد با متخلفان برخورد می‌کنند.

وی، یکی دیگر از تخلفات را صادر نشدن فاکتور و یا صدور فاکتورهای عمومی بدون درج مشخصات مغازه موردنظر و صادرکننده آن اعلام کرد و بیان داشت: به هیچ وجه چنین فاکتورهایی مورد قبول نیست؛ چراکه محل و مکان مشخص در این زمینه در فاکتور قید نشده است که در صورت بروز مشکل و خطا بتوان با فروشنده در ارتباط بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه سخنان خود به بازرسی‌های انجام شده در 11 ماهه گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: در این مدت بیش از 193 هزار بازرسی از واحدهای صنفی صورت گرفته است که این بازرسی‌ها منجر به تشکیل 15 هزار پرونده تخلفاتی شده که این واحدها با جریمه میلیاردی تنبیه شدند.

عزیزی، بیشترین جرایم ثبت شده را شامل جرایم اعلامی از طریق سامانه 124 و بازرسی‌های حضوری در محل کسب موردنظر اعلام کرد و یادآور شد: بیش از 26 هزار تماس تلفنی با 124 انجام شده که ما به سرعت و در کمتر از سه ساعت به پرونده‌ها رسیدگی کردیم.

برپایی نمایشگاه‌های بهاره از فردا در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه سخنان خود از برپایی نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و فروش بهاره از 15 اسفندماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها از فردا در شهر اردبیل به تعداد دو نمایشگاه و سایر شهرستان‌ها نیز به تعداد یک نمایشگاه برپا می‌شود که در نمایشگاه اردبیل بیش از 570 غرفه فعال بوده و حدود 302 واحد صنفی فروش فوق‌العاده خود را در این زمینه انجام می‌دهند.

عزیزی افزود: در این نمایشگاه‌ها از فروش کالاها و اجناس خارجی ممانعت می‌شود؛ به شرط آنکه کالای مشابه آن در داخل تولید نشده باشد.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در نمایشگاه عرضه مستقیم کالا سعی شده است؛ غرفه‌های رایگان در اختیار عرضه‌کنندگان مواد غذایی، مواد پروتئینی و پوشاک و آجیل قرار گیرد تا بتوانند تولیدات خود را با کمترین سود به فروش برسانند.

انتهای پیام/62003/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول