اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان‏رضوی:

مراکز فروش مجاز ماهی قرمز مشخص شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: مراکزی جهت فروش ماهی قرمز، تحت نظارت بهداشتی قرار گرفته‎ و با پلاکارد و مجوز آرم‌دار مشخص شده‌اند.

مراکز فروش مجاز ماهی قرمز مشخص شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر مرگان ازغدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به در پیش بودن سال نو و استقبال شهروندان از خرید ماهیان قرمز، اداره کل دامپزشکی به عنوان تنها مرجع کنترل بهداشتی ماهیان قرمز در استان، مراکزی را جهت فروش اینگونه ماهیان، تحت نظارت بهداشتی قرار داده، که مراکز مذکور با پلاکارد و مجوز آرم‌دار تحت نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان مشخص شده‌اند.

وی افزود: به کلیه هم‌استانی‌ها توصیه می‎کنیم، ماهی مورد نیاز جهت سفره هفت‌سین یا نگهداری در آکواریوم را از این مراکز خریداری نمایند.

ازغدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاکنون در کشور گزارشی مبنی بر بروز بیماری در انسان با منشأ ماهیان زینتی منتشر نشده است، اما احتمال بروز بیماری‌های پوستی از طریق تماس با ماهیان قرمز وجود دارد، که می‌توان با اقدامات پیشگیرانه از قبیل استفاده از دستکش مخصوصا برای افراد حساس و دارای سوابق آلرژی، شستشوی کامل دست‌ها با آب و صابون بعد از هر بار دست زدن به آب یا ماهیان زینتی مثل ماهی قرمز، جلوگیری از دست زدن کودکان به ماهیان و آموزش بهداشت فردی به آنها و عدم دستمالی چشم، صورت و دهان بعد از کار با آکواریوم یا ظرف نگهداری ماهی از بروز بیماری‌های احتمالی قابل انتقال به انسان جلوگیری نمود.

وی افزود: رعایت دوره حداقل دو هفته‌ای قرنطینه برای ماهیان جدیدالورود در یک آکواریوم یا ظرف جداگانه، جداسازی و نگهداری تمامی ماهیان دارای وضعیت غیرطبیعی یا بیمار از سایر ماهیان تا زمان حصول اطمینان از سلامتی آنها، مراجعه به دامپزشک در صورت بروز هر نوع علائم و ناراحتی در ماهیان آکواریومی و مراجعه به پزشک درصورت بروز هر نوع علائم و ناراحتی‌های پوستی، از دیگر اقداماتی است که میتواند بروز بیماری‌های احتمالی قابل انتقال به انسان جلوگیری کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‏رضوی تصریح کرد: آب مورد استفاده جهت نگهداری ماهیان مذکور باید بهداشتی بوده و در مورد آب‌های شرب شبکه آبرسانی شهری باید کلرزدایی و یا جهت تبادل گازها و خروج کلر قبل از مصرف، حداقل 48 ساعت در ظروف دهان گشاد نگهداری و ذخیره شود.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول