اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته منابع طبیعی

همایش هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در چرام برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری همایش هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در چرام برگزار شد.

همایش هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در چرام برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام صبح امروز همایش هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در سالن آموزش و پرورش شهرستان چرام برگزار شد.

حجت‌الاسلام جعفر طزری در حاشیه این همایش ضمن گرامی‌داشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و تقدیر از کسانی که برای لذت بردن ما از زندگی زحمت کشیده و از نعمت‌های خدادادی در جهت رشد منابع طبیعی ارزشمند محافظت می‌کنند،  اظهار امیدواری کرد که بتوانیم به عنوان کسی که در جهت حفظ منابع طبیعی قدم برمی‌دارد، انجام وظیفه کنیم.

*جنگل‌ها و مراتع  از ثروت‌های ملی و نعمت‌های خدادادی است

امام جمعه چرام منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع را یکی از ثروت‌های ملی و نعمت‌های خدادادی دانست که بر همگان لازم است به شکرانه این نعمت، از آن نگهداری کنند.

حجت‌الاسلام طزری با بیان این‌که در اسلام بر حفظ و نگهداری درختان تأکید بسیار شده است، اظهار کرد: پیامبر اسلام در هیچ جنگی به هیچ‌کس اجازه نمی‌داد درخت یا نهالی را قطع کنند.

وی افزود: امروز حیات و زندگی ما با حیات و زندگی طبیعت گره خورده است و هر چقدر طبیعت زنده و سر حال باشد زندگی ما هم به همان نسبت شکوفا خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: باید فرهنگ حفظ و نگهداری از طبیعت را به فرزندان خود نیز بیاموزیم و در جهت توسعه مناطق سر سبز و جنگلی همت خود را به کار برده تا از منافع آن استفاده کنیم.

خطیب جمعه چرام با اشاره به سه نگاه در خصوص منابع طبیعی، نگاه اول را از جهت دین دانست و با طرح این پرسش که آیا دین مبین اسلام در فهرست مطالب خود در خصوص منابع طبیعی مطلب دارد، گفت: بهترین منبع برای این‌که ببینیم اسلام به منابع طبیعی چه نگاهی دارد، آیاتی است که خداوند در قرآن بیان کرده است.

وی نوع دوم نگاه را نگاه عقلایی و اجتماعی به بحث منابع طبیعی ذکر کرد و عنوان داشت: اگر به آیات و روایات نگاه کنید، خداوند هر جا که به بندگان خود وعده‌ای داده و یکی از پاداش‌هایی که خداوند تأکید بسیار بر آن دارد درخت است.

این مسئول مذهبی تصریح کرد: خداوند یکی از عذاب‌هایی که برای انسان‌های گناهکار در نظر گرفته وارد کردن آن‌ها به سرزمین بدون آب و علف است که این خود اهمیت درخت را نشان می‌دهد.

گفتنی است اجرای سرود درخت، نمایش قطع منابع طبیعی و اجرای موسیقی سنتی از جلوه‌های بارز این همایش بود.

انتهای پیام/82002/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول