اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی:

انسان نسبت به درخت تکلیف دارد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان و درخت ویژگی‌های مشترکی دارند، گفت: انسان نسبت به درخت تکلیف داشته و باید به آن عمل کند.

انسان نسبت به درخت تکلیف دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی امامی ظهر امروز در نخستین روز هفته منابع طبیعی در مجتمع آموزشی و پرورشی ریحانه گرگان اظهار داشت: انسان و درخت به استراحت، غذا و ادامه زندگی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه انسان و درخت نسبت به هم حق و تکلیف دارند، ادامه داد: متأسفانه انسان‌ها به تکالیف خود در برابر درخت عمل نمی‌کنند.

انسان مایه تهدید درخت و درخت مایه آرامش انسان است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درخت برای انسان فرصت است، اما انسان مایه تهدید درخت است.

امامی با تأکید بر اینکه انسان‌ها باید حقوق درخت را جدی تلقی کنند، تصریح کرد: درخت مایه آرامش و حیات انسان می‌شود.

به گفته وی، منابع طبیعی از سرمایه ملی محسوب شده و همه نسبت به آن حق و تکلیف دارند.

جنگل گرگان 50 سال پیش از میدان ولی عصر(ع) این شهر شروع می‌شد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قانون، رسالت انسانی، مقدسات دینی و عرف اجتماعی بر رعایت حقوق درخت از سوی انسان تأکید دارند.

امامی با بیان اینکه درخت مخلوق بی‌نظیر و با اهمیت عالم هستی و حیات‌بخش زندگی انسان است، از بی‌توجهی، قطع آن و تخریب منابع طبیعی انتقاد کرد.

وی با طرح این سئوال که 50 سال قبل جنگل گرگان از کدام نقطه این شهر شروع می‌شد؟ بیان داشت: میدان ولی عصر (عج) گرگان مبدأ آغاز جنگل این شهر بود، اما تخریب جنگل کار را به جایی رسانده که چندین کیلومتر بعد از این میدان نیز جزئی از محدوده شهر محسوب می‌شوند.

با تخریب جنگل چه چیزی جایگزین آن شد؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حال که جنگل تخریب شده، چه چیزی جایگزین آن شده است؟ 

لازم به ذکر است در مراسم نواختن زنگ طبیعت در مجتمع آموزشی و پرورشی ریحانه گرگان علاوه بر معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار گرگان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرگان و مدیر آموزش و پرورش گرگان، معلمان و دانش آموزان این مجتمع حضور داشتند.

برگزاری مسابقه نقاشی با هدف تبیین نقش منابع طبیعی در زندگی و پیامدهای منفی نادیده گرفتن آن، رونمایی از تمبر یادبود روز درختکاری و کاشت نهال از جمله برنامه‌های این مراسم بود.  

انتهای پیام/83003/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول