اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد:

خراسان شمالی مراکز نگهداری مجرمان روانی ندارد

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: متأسفانه در استان مرکز مستقلی برای نگهداری مجرمان روانی وجود ندارد و در بعضی موارد افراد را به مشهد اعزام می‌کنیم.

خراسان شمالی مراکز نگهداری مجرمان روانی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی ،میر علم سیدی ایجاد مراکزی برای نگهداری و درمان مجرمان روانی در استان را ضروری عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد افزود: افراد مجنون فاقد مسئولیت کیفری‌اند و باید برای نگهداری و درمان به مراکز تخصصی معرفی شوند .

وی گفت: مطابق قانون مجازات اسلامی‌، کسانی که مجنون شناخته شوند فاقد مسئولیت کیفری بوده و مورد مجازات کیفری قرار نمی‌گیرند ، اما مسئولان و قضات برای حفظ امنیت جامعه با کمک متخصصان پزشکی قانونی تصمیم‌گیری کرده و این افراد را برای درمان و نگهداری به مراکز تخصصی ، بیمارستان‌های روانی، منتقل می‌کنند.

سیدی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم به وسیله بیماران روانی باید امکانات نگهداری آنها در مراکز درمانی فراهم شود اظهار داشت: مجرمان روانی باید در بیمارستان‌های روانی و توسط پزشکان و روانپزشکان تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرند که هم دارای کادر پزشکی مجرب باشد و هم کنترل‌های امنیتی اعمال شود تا از فرار آنها جلوگیری کنند.

انتهای پیام/63002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول