اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش نظام مهندسی گلستان به حادثه دوشنبه‌شب

هشدار لازم نسبت به حادثه گودبرداری غیراصولی گرگان داده شده بود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر حوزه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: این سازمان در حادثه پیش‎آمده در بلوار صیاد شیرازی گرگان، نهایت وظیفه خود را برای پیشگیری انجام داده بود.

هشدار لازم نسبت به حادثه گودبرداری غیراصولی گرگان داده شده بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان سیدپیام حسینی اظهار داشت: متأسفانه در حادثه تلخ گودبرداری غیراصولی و استفاده از سازه‌های نگهبان فاقد استاندارد یک نفر کشته و تعدادی نیز مجروح شدند.

خبرگزاری فارس شامگاه دوشنبه دقایقی بعد از این حادثه در خبر فوری «گودبرداری غیراصولی در گرگان بازهم حادثه آفرید» این خبر را بر روی خروجی خود آورده بود.

وی خاطرنشان کرد: البته سازمان نظام مهندسی از یک هفته پیش طی نامه‌هایی به معاونت پیشگیری از جرم دادستانی و شهرداری گرگان، دستور توقف کار را برای این پروژه صادر کرده بود، اما نهادهای مسئول همکاری لازم را نداشتند.

حسینی همچنین به حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان در حادثه فوق اشاره کرد و افزود: شخص حسین ویزواری، رئیس این سازمان پس از اطلاع از حادثه خود را به سرعت به محل رساند.

سازمان نظام مهندسی ابزار اجرایی و قوه قهریه ندارد

رئیس دفتر حوزه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به ضعف قانون در این خصوص اذعان داشت: سازمان نظام مهندسی ابزار اجرایی و قوه قهریه ندارد و نهایت کاری که در این خصوص می‌تواند انجام دهد، نامه‌نگاری و تقاضای توقف کار است که آن هم در برخی موارد مانند حادثه فوق، همکاری و مساعدت لازم در این خصوص دیده نمی‌شود.

وی با اشاره به آمادگی کامل این سازمان برای در اختیار گرفتن و سامان دادن به موضوع پلیس ساختمان عنوان کرد: چنانچه سازمان دارای ابزار اجرایی باشد، قطعاً اینگونه اتفاقات رخ نخواهد داد.

حسینی در پایان با ابراز نگرانی از وجود سازه‌های خطرناک دیگری در سطح شهر گرگان ابراز داشت: اگرچه سازمان در خصوص همه سازه‌های خطرناک اطلاع‎رسانی مناسب را انجام و دستور توقف کار را برای نهادهای مسئول صادر کرده است، اما اگر اقدام لازم در این خصوص صورت نگیرد، احتمال تکرار حادثه‌ای حتی بدتر از حادثه فوق وجود دارد.

انتهای پیام/2307/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول