اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار انزلی:

میراث فرهنگی تکلیف بناهای فرسوده انزلی را مشخص کند

خبرگزاری فارس: شهردار انزلی گفت: میراث فرهنگی باید تکلیف بافت‌های فرسوده میدان اصلی و بناهای انزلی را مشخص کند.

میراث فرهنگی تکلیف بناهای فرسوده انزلی را مشخص کند

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، سید تقی موسویان در جلسه شورای اسلامی این شهر خواستار 20 میلیارد ریال اعتبار بیشتر برای آزاد سازی پل انزلی شد. 

شهردار انزلی با بیان این‌که برای آزادسازی پل تاکنون سه میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است، اظهار داشت: ضلع شمالی پل ولایت دو، آزادسازی شده و برای آزادسازی نقاط باقی‌مانده به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

میراث فرهنگی تکلیف بافت‌های فرسوده میدان اصلی انزلی را مشخص کند

شهردار انزلی، درباره بافت فرسوده میدان اصلی این شهر افزود: میراث فرهنگی باید تکلیف بناهای فرسوده تاریخی را مشخص کند.

وی با اشاره به این‌که اعتبار 30 میلیارد تومانی بودجه شهرداری انزلی برای تحقق پروژه‌های عمرانی این شهر کافی نیست، تصریح کرد: تا پایان آذر ماه امسال، حتی یک سوم این بودجه نیز تحقق نیافته و شهرداری به دلیل مسایل اقتصادی و کاهش ساخت و سازها به این بودجه نیازمند است.

موسویان، میزان فضای سبز در انزلی را 42 هکتار عنوان کرد و گفت: با افزودن پارک جنگلی 15 هکتاری، حدود 20 هکتار به فضای سبز موجود انزلی اضافه شده است.

وی سرانه فضای سبز در انزلی را حدود پنج متر، در کشور هفت متر و در دنیا 15 متر اعلام کرد.

این مسئول، به دستگاه‌های دولتی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و املاک و مستغلات درباره واگذاری زمین با کاربری تبدیل به فضای سبز، توصیه کرد که زمین و مستغلات خود را برای تبدیل به فضای سبز به شهرداری بندرانزلی بفروشند.

انزلی شهرستان پایلوت درختکاری در گیلان

وی با بیان این‌که امسال بندرانزلی به صورت پایلوت برای درختکاری در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در دو مکان ورودی و خروجی انزلی تاکنون هزار اصله درخت کاشته شده و دو هزار و 500 اصله نیز شامل بلوط همیشه ‌سبز و نارنج آماده کاشت است.

موسویان درباره جمع‌آوری سد معبر، تصریح کرد: سد معبر طبق کمیسیون 20 ماده 55 جزو شغل‌های مزاحم قلمداد می‌شود و تصمیم‌گیری درباره آن نیز به ‌عهده اتحادیه مورد نظر است.

وی به جمع‌آوری تیرهای برق از وسط کوچه‌ها و معابر اشاره کرد و متذکر شد: در جلسات متعددی که با حضور نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیر عامل برق منطقه‌ای گیلان برگزار شد، این مشکل تا حدودی برطرف شده و برخی از تیرهای باقی‌مانده نیز باید جمع‌آوری شوند.

شهردار انزلی با بیان این‌که این شهر گنجایش ایجاد ترانس را ندارد، خاطرنشان کرد: اداره برق باید پست برق را جایگزین ترانس برق کند.

شهرداری مسئول نگه‌داری متکدیان نیست 

وی درباره جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر، گفت: شهرداری مسئولیت جمع‌آوری متکدیان را به‌عهده دارد اما نگه‌داری از آن‌ها جزو وظایف این نهاد نیست.

موسویان با اشاره به وضعیت محل دفن زباله، تصریح کرد: طبق تصمیمات بین محیط زیست باید نسبت به معرفی قطعه زمینی برای تخلیه پس‌سرندی‌های زباله اقدام کرد اما تاکنون این امر اتفاق نیفتاده است و در این صورت شهرداری انزلی چاره‌ای جز استفاده دوباره از این محل برای تخلیه پس‌سرندی‌ها ندارد.

وی با بیان این‌که تنها 30 درصد زباله‌ها به کود آلی تبدیل می‌شوند، خاطرنشان کرد: بقیه زباله‌ها پس‌سرندی هستند.

شهردار انزلی از مردم این شهر خواست تا نسبت به مأموران تفکیک زباله از مبدأ هوشیار باشند چرا که برخی افراد سودجو از این طریق اقدام به سرقت از منازل می‌کنند.

انتهای پیام/2300/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول