اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمایت وزیر خارجه لبنان از سوریه 14 مارسی‌ها را به خشم آورد‬

خبرگزاری فارس: جریان غربگرای 14 مارس لبنان و رهبران آن با صدور بیانیه خشم خود را از اظهارات وزیر خارجه کشورشان در نشست اتحادیه عرب در حمایت از سوریه ابراز داشتند.

حمایت وزیر خارجه لبنان از سوریه  14 مارسی‌ها را به خشم آورد‬

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، دبیرخانه جریان 14 مارس لبنان در واکنش به موضع وزیر خارجه این کشور در نشست امروز اتحادیه عرب در بیانیه‌ای اعلام کرد: اظهارات منصور عدنان و درخواست وی برای پایان تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب نشان داد که لبنان در موضوع سوریه بی طرف نیست و گویی عدنان کاردار نظام سوریه در لبنان به حساب می رود.

در این بیانیه آمده است: موضع گیری وزیر خارجه لبنان خطری واقعی برای کشور لبنان و مردم آن و منافع این کشور خواهد بود.

سعد الحریری، رهبر جریان المستقبل لبنان نیز گفت: نظام سوریه نماینده ای دارد که در تریبون اتحادیه عرب به جای آن سخن بگوید و وزیر خارجه لبنان این وظیفه را ایفا می کند.

سیمر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی نیز با صدور بیانیه ای گفت: سخنان وزیر خارجه لبنان در نشست اتحادیه عرب به هیچ وجه خوشایند نبود.

وی افزود: بهتر بود عدنان احساسات اکثریت لبنانی ها را مد نظر بگیرد قبل از اینکه در قبال حوادث سوریه موضع گیری کند.

جعجع ادعا کرد که اظهارات منصور امنیت و رزق و روزی لبنان و لبنانی ها را به خطر می اندازد و می تواند لبنان را در منطقه و جهان منزوی کند.

از زمان آغاز ناآرامیها در سوریه، گروه ۱۴ مارس جبهه ضد سوریه را در لبنان هدایت می کند. این گروه متهم است که از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت تسلیحاتی و مالی به عمل می آورد. دولت سوریه نیز حکم جلب سعد حریری و برخی از مقامات ارشد گروه ۱۴ مارس را صادر کرده است.

کارشناسان می‌گویند مواضع تند این گروه علیه رهبری سوریه در کار دولت لبنان اخلال ایجاد می کند. به‌علاوه اظهار نظرهای آنها علیه ارتش سوریه سبب شده است تا جایگاه سیاسی این گروه تضعیف شود.

14 مارسی‌ها اعتقاد دارند که سقوط دولت سوریه می‌تواند معادلات قدرت در لبنان را تغیبر دهد و قانون انتخاباتی را به طرف مقابل تحمیل کند که آنها را به اکثریت در پارلمان تبدیل کند و دولت و ریاست جمهوری را به آنها باز گرداند.

انتهای پیام/ص   

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول