اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس طی نامه‌ای به سرپرست وزارت بهداشت‌:

آذربایجان آمادگی آزمایشگاه شدن برای پزشک خانواده را ندارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس طی نامه‌ای به سرپرست وزارت بهداشت و درمان مخالفت خود را با اجرای آزمایشی پزشک خانواده در این استان اعلام و تاکید کرده است: آذربایجان آمادگی آزمایشگاه شدن برای طرح‌های این چنینی را ندارد.

آذربایجان آمادگی آزمایشگاه شدن برای پزشک خانواده را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدحسین فرهنگی در نامه‌ای خطاب به سرپرست وزارت بهداشت ‌مخالفت خود را با اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده در این استان اعلام کرد.

در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار دفتر خبرگزاری فارس در تبریز قرار گرفته است، آمده است: از قرار اطلاع واصله مقرر شده ‌پزشک خانواده در استان آذربایجان شرقی به‌ طور آزمایشی اجرا شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن موافقت با کلیات آن که برابر حکم قانون برنامه پنجم توسعه و با یادآوری این نکته مهم که در تصویب بیمه خدمات درمانی روستایی در ضمن قانون بودجه سال 1384 در کمیسیون تلفیق آن سال، یکی از نقش‌های محوری را داشتم، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح بر پزشک خانواده استوار بود و این سابقه بیانگر موافقت عملی اینجانب با اجرای پزشک خانواده در کشور است.

نماینده مردم تبریز ادامه داده است: اما به طور جد درخواست می‌کنم این اقدام در سطح ملی و به صورت همزمان اجرا شود تا ما نیز نهایت مساعدت و همراهی را داشته باشیم و یا آن را در استان‌های دیگری آزمایش کنید.

فرهنگی تصریح کرده است: پزشک خانواده اگر خوب و درست اجراء شود، دارای آثار مثبت گوناگونی است اما عوارض منفی نیز دارد. سرگردانی بیماران و ایجاد مشکل در فرآیند درمان آنان، در کنار مشکلاتی که برای متخصصان، پزشکان و کادر درمانی به وجود می‌آورد، از جمله این عوارض منفی است. تبریز و آذربایجان آمادگی آزمایشگاه شدن برای طرح‌های این چنینی را ندارد.

وی اظهار کرده است: ‌مشابه این تصمیم در گذشته در موضوع فعالیت تمام وقت جغرافیایی پزشکان نیز انجام شد و به علت فراگیر نبودن آن مشکلاتی را پدید آورد. در آن موضوع نیز که الان دارای حکم قانونی صریحی است،  وزارت محترم تاکنون توفیق اجرا در سطح ملی  جز چند سال یاد شده اجرای آزمایشی در این استان و یک استان دیگر،به دست نیاورده است.

فرهنگی ادامه داده است: وزارت محترم اگر به دنبال مساعدت به استان آذربایجان شرقی است چرا در 5 سال گذشته با وجود ردیف اعتباری، پروژه پژوهشگاه ملی علوم پزشکی تبریز را عملا آغاز نکرده است؟ چرا دو سال است با وجود ردیف و اعتبار، احداث بیمارستان جایگزین امام خمینی(ره) و شهداء و برخی شهرستانها مانند آذرشهر را عملا آغاز نکرده است؟ چرا در موارد مذکور، در لایحه سال 1392 نسبت به حذف اعتبار بیمارستان جایگزین و کاهش اعتبار بیمارستان آذرشهر اقدام کرده است؟

عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن یادآوری آشنایی اینجانب با دیدگاههای حضرتعالی و موافقت کامل با کلیات آن، مجددا مخالفت خود را با اجرای آزمایشی مذکور به صورت موردی در این استان اعلام می‌دارم.

انتهای پیام/60002/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول