اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

محیط زیست اصفهان در معرض خطر است

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان گفت: محیط زیست اصفهان در معرض خطر است؛ مردم باید با مشارکت خود ما را در حفظ و نگهداری محیط زیست یاری کنند.

محیط زیست اصفهان در معرض خطر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در نخستین همایش داوطلبان مشارکت در امور محلات اصفهان که در مجموعه ورزشی کوثر ملک شهر برگزار شد، اظهار داشت: نیت اصلی شهرداری و شورای شهر اصفهان درگیر کردن مردم در کار خودشان است.

وی با بیان اینکه اگر مردم در چارچوبی درگیر کار مسئولان باشند؛ شهر و کشور راه سعادت و تعالی را طی خواهد کرد، ادامه داد: اداره بالا به پایین جامعه نشان داده اگر کار درست انجام بپذیرد باید از ابتدا تا انتهای آن، مردم باهم باشند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: امروز در حال پیشرفت به سمت و سویی هستیم که مدیریت‌های منطقه‌ای و محله‌ای جایگاه خودش را پیدا کرده و امروز شهرداری‌ها ارگان‌های صرفاً خدمت‌رسانی نیستند.

وی با اشاره به اینکه امروز 372 وظیفه که همه در اداره شهر خلاصه می‌شود، بر دوش شهرداری‌ها گذاشته شده است، در حالی که شاید یک وزارتخانه بیش از 25 وظیفه نداشته باشد، تصریح کرد: چون بودجه شهرداری‌ها از مردم است؛ بنابراین مردم باید بر این بودجه نظارت داشته باشند.

سقائیان‌نژاد عنوان کرد: ما با اجرای آزمایشی طرح محله‌های پایدار در محله امیریه تشویق شدیم تا این طرح را تقویت و به صورت سراسری در اصفهان اجرا کنیم.

وی بیان اینکه در جامعه اسلامی تمام امور برعهده مردم است، گفت: به عنوان مثال تأکید شده است که نماز به صورت جماعت خوانده شود؛ چون زمانی که مردم باهم باشند عنایت الهی بیشتر بر جمع حاکم است و گرفتاری و معضلات مردم و افراد محله به وسیله خودشان در مسجد برطرف می‌شود.

شهردار اصفهان تأکید کرد: پس از آن به نماز جمعه سفارش شده تا مردم با یکدیگر برای مشکلات شهر و جامعه چاره‌سازی کرده و آن را برطرف کنند و بالاتر از همه حج است تا در آن به مشکلات ملل اسلامی رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه در آیه‌ای از قرآن به اعتصام و خودسازی فردی تأکید شده است، ادامه داد: پس از آن اعتصام فردی به خودسازی جمعی برای جلوگیری از اضمحلال و به وجود آمدن وحدت توصیه شده است و گفته شده که به یاد آورید، به وسیله نور وحدت با یکدیگر برادر شدید.

سقاییان‌نژاد افزود: این الگوی اسلامی ما است که اگر بخواهیم این الگو را در شهر خودمان پیاده‌سازی کنیم؛ باید سلول اولیه که محله است، تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه بروز این اتفاق می‌تواند؛ اعتماد ایجاد کرده و پس از آن مشارکت بالا رود، گفت: اگر شبکه اجتماعی شهر شکل بگیرد؛ زمانی که به قسمتی فشار آید مانند یک شبکه عصبی عمل کرده و به همه نقاط اثرگذاری خواهد کرد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: زمانی که در شهری همه با یکدیگر متحد بوده و برای توسعه، آبادانی و برطرف‌سازی مشکلات شهر تلاش کنند؛ شهر تبدیل به یک شهر پایدار شده و از سرمایه‌های این شهر محافظت و حراست می‌شود.

وی بیان داشت: امروز برای بررسی پیشرفت جوامع به شاخص سرمایه اجتماعی نگاه می‌کنند که این شاخص در نظام ما با نام مردم‌سالاری دینی شناخته شده است.

سقائیان نژاد تأکید کرد: شاید در برخی از موارد مانند برطرف‌سازی سد معبر، مأموران شهرداری برخورد خوبی نداشته باشند که این قبیل معضلات باید با همیاری مردم محله و شهر برطرف شود.

وی متذکر شد: البته نباید این هسته محلات از چارچوب و حد خود فراتر رفته و برای مسئولیت‌های رده‌های بالاتر مشکل ایجاد کنند.

شهردار اصفهان با یادآوری اینکه در آستانه هفته درخت‌کاری به سر می‌بریم، اذعان داشت: یکی از مشارکت‌های مردم در نگهداری فضای سبز است، چراکه تنفس ما بسته به فضای سبز شهر بوده و در دین اسلام به آن توجه زیادی شده است.

وی در پایان از توزیع 100 هزار اصله درخت تا پایان سال خبر داد و گفت: محیط زیست ما در معرض خطر است و از مردم تقاضا داریم با مشارکت خود ما را در حفظ و نگهداری محیط زیست یاری کنند.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول