اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های هرمزگان خبر داد

سرمایه‌گذاری یک میلیاردی برای اشتغال زندانیان هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندا‌ن‌های هرمزگان گفت: از محل اعتبارات بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی زندانیان استان یک میلیارد و 550 میلیون ریال برای اشتغال زندانیان سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری یک میلیاردی برای اشتغال زندانیان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،‌ اکبر سلیمانی در نشستی با حضور روسای زندان‌ها و ستادی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای زندانیان از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: این سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، صنعت و دامپروری انجام شده که برای بیش از 300 نفر مددجویان شغل ایجاد شده است.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از تمام پتانسیل و ظرفیت‌های استان، اشتغال مددجویان را توسعه داد.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان تصریح کرد: حمایت‌های لازم برای رونق و توسعه اشتغال انجام می‌شود و باید با برنامه‌ریزی و هدف گذاری مناسب زمینه جذب حداکثری مددجویان را فراهم کرد.

سلیمانی با تشکر از اقدامات بنیاد تعاون و حرفه آموزی زندانیان استان گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های کشاورزی و شیلاتی انتظار بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها است.

وی با اشاره به آیین نامه اعطای مرخصی و اشتغال به کار مددجویان افزود: باید طبق قوانین و مقررات در این بخش عمل کرد و با توجه به قرار گرفتن در آستانه سال نو از اعطای مرخصی و اشتغال به کار به زندانیان شرور جلوگیری کرد.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان به اهمیت کار مددکاری در زندان‌ها نیز اشاره کرد واظهار داشت: اگر در این بخش به خوبی عمل شود امنیت ارتقا و آرامش در زندان‌ها حاکم خواهد بود.

سلیمانی با قدردانی از ایجاد صمیمیت بین روسای زندان‌ها و ستادی تصریح کرد: در سایه همدلی است که اهداف بزرگ دست یافتنی می‌شود.

جانشین مدیر کل زندانهای استان نیز با اشاره به پایان سال نسبت به تحویل اسناد مالی تا بیستم اسفند و به کارگیری پرسنل در پست‌های سازمانی تاکید کرد.

علیرضا سبک روح خواستار راه اندازی کلینیک‌های مثلثی در تمامی زندان‌های استان شد و افزود: با توجه به ارائه خدمات مشاوره در زمینه‌های رفتارهای پرخطر، سم زدایی، روان درمانی بدون دارو و همچنین درمان نگهدارنده با متادون نیاز است که کلینیک‌های مثلثی در زندان‌ها راه‌اندازی و تقویت شود.

وی بیان داشت: تهیه دارو هزینه زیادی دارد و باید در تجویز آن در زندان‌ها دقت بیشتری شود.

دبیر کارگروه اشتغال و حرفه‌آموزی زندان‌های استان نیز با اشاره به اینکه سهم اداره در  ایجاد اشتغال در سال‌جاری 100 نفر بود، اضافه کرد: با اقدامات انجام شده برای 243 نفر شغل ایجاد شد.

نوید قنواتی افزود: امسال 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ایجاد مشاغل خانگی به زندان‌های استان اختصاص یافت که تاکنون 95 درصد این مبلغ جذب شده است.

انتهای پیام/88007/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول