اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فردوس‏های شهرداری مشهد خبر داد

اختصاص 15 میلیارد ریال برای بازپیرایی بهشت امام ‌رضا(ع) در سال 91

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فردوس‏های شهرداری مشهد گفت:‌ 15 میلیارد ریال برای بازپیرایی بلوک‌های آرامستان بهشت امام ‌رضا(ع) در سال جاری هزینه شده است.

اختصاص 15 میلیارد ریال برای بازپیرایی بهشت امام ‌رضا(ع) در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید کمال‌الدین شاه‌چراغی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در ارتباط با فعالیت‌های سازمان فردوس‌های مشهد اظهار داشت:‌ جایگاه آرامستان‌ها در سال‌های کنونی بسیار تغییر کرده و تبدیل به یک فضایی آرامش‌بخش و در کنار آن یادآور روز قیامت برای شهروندان شده است.

وی تاکید کرد: باید در این راستا اقداماتی صورت گیرد تا فضایی آرام برای شهروندان و خانواده‌های مراجعه کننده ایجاد شود که برخورداری از فضای سبز مناسب و وجود گل و گیاهان تزئینی می‌تواند تاثیرات مطلوبی در این ارتباط داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: در راستای ایجاد آرامش در محیطی که خانواده‌ها برای زیارت اهل قبور حضور دارند، یکی از مهمترین ضروریات مهم در شرایط روحی خانواده‌ها راه‌اندازی فضاهای سبز مناسب در کنار آرامستان‌ها است.

شاه‌چراغی بیان کرد: سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در این راستا حدود چهار هزار و 700 متر مکعب از آرامستان‌ها را در قالب گیاهان پوششی در بولوارهای اصلی آرامستان‌ امام‌رضا(ع) و جواد‌الائمه(ع) بهره‌برداری کرده است.

مدیرعامل سازمان فردوس‏های شهرداری مشهد عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم در سال جاری راه‌اندازی باغ گل لاله برای یادآوری خون شهدا در ورودی بهشت امام‌رضا(ع) است که حدود 200 متر مکعب را پوشش می‌دهد.

وی در ادامه گفت: بازپیرایی فضای سبز آرامستان بهشت امام‌رضا(ع) و بهشت جوادالائمه(ع) از برنامه‌های مهم سازمان فردوس‌ها در سال جاری بوده است که در حال حاضر اجرایی می‌شود.

شاه‌چراغی خاطرنشان کرد: کاشت 7 هزار درخت سایه‌انداز در بهشت جوادالائمه و بهشت امام‌رضا(ع) از اقدامات مهم این سازمان به شمار می‌رود که در راستای ایجاد فضایی مناسب برای خانواده‌ها در تابستان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان فردوس‏های شهرداری مشهد اظهار کرد: لکه‌گیری 3 هزار مترمکعب آسفالت و همچنین زیرسازی و آسفالت 20 هزار متر مکعب معابر و خیابان‌ها و همچنین پارکینگ‌های آرامستان‌ها از اقدامات سال جاری بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان علاقه‌مندند که مراسم خود را در آرامستان‌ها برگزار کنند، گفت: راه‌اندازی رستوران در بهشت امام‌رضا(ع) از اقدامات مهم این سازمان به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان فردوس‏های شهرداری مشهد تاکید کرد: اما به سبب محروم بودن این آرامستان از نعمت گاز، سبب می‌شد تا خدمات در سطح مناسب و با کیفیت مطلوب صورت نگیرد، اما با اقداماتی که در سال جاری انجام شد توانستیم پس از سال‌های طولانی گازرسانی به بهشت امام‌رضا(ع) را انجام دهیم.

شاه‌چراغی اضافه کرد: بیش از 2 هزار متر مکعب در آرامستان‌ها ترون‌کاری صورت گرفته که با استفاده از گیاهان تزئینی حائلی میان فضاهای آرامستان ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان فردوس‏های شهرداری مشهد عنوان کرد: حدود 3 هزار گل دائمی و 50 هزار گل فصلی در آرامستان‌های بهشت امام‌رضا(ع) و بهشت جوادالائمه(ع) به مناسبت ایام سال جدید کاشته شده است.

وی اذعان داشت: حدود 15 میلیارد ریال برای بازپیرایی بلوک‌های آرامستان بهشت امام ‌رضا(ع) هزینه شده است که در این راستا تلاش می‌شود شرایط روحی مناسبی برای شهروندان و مراجعه‌کنندگان فراهم شود.

انتهای پیام/70018/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول