اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گرگان:

برون‌سپاری نیاز امروز جامعه است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: تشکیلات انسانی در سازمان‎های امروزی کشور ما به ویژه شهرداری‌ها در حال بزرگ شدن و ناکارآمدی بیشتر و به لحاظ پیچیدگی و نظارت به سمت بحران پیش می‎رود.

برون‌سپاری نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی کلاتی بعدازظهر امروز در جمع کارکنان شهرداری گرگان اظهار داشت:  مدیریت شهری و فرهنگ زندگی شهری یک نیاز اساسی است که این مباحث در سایه چگونگی روش مدیریت در درون سازمان شهرداری محقق می‎شود.

وی ادامه داد: انجام امور در هر نظام اداری محقق نمی‎شود؛ مگر در سایه یک مدیریت قوی و نیروهای کارآمد، اما اینکه نوع مدیریت درون سازمان شهرداری چگونه می‎تواند با بکارگیری توانایی‎های وابسته به سازمان برای رسیدن به آنچه که نیاز شهر و شهروندان است، موفق شود، موضوعات مختلفی را شامل می‎شود.

برون‌سپاری نیاز امروز جامعه است

عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: نخستین موضوعی که احساس می‎شود و باید پیرامون آن بحث و تبادل نظر شود، دلایل عمده برون‌سپاری است.

وی تصریح کرد: این مورد توسط بعضی از مدیران و کارشناسان شهرداری گرگان و سه تن از نمایندگان شورای اسلامی شهر گرگان در کمیته برون‌سپاری مورد بحث و تبادل‌نظر است و به نتایج خوبی هم رسیده است.

بیکاری و معضلات یک روی سکه و بهره‎وری و کارآیی روی دیگر برون‌سپاری است

کلاتی عنوان کرد: هرگاه صحبت از برون‌سپاری و خصوصی‌سازی در محافل و سازمان‎ها در کشور مطرح می‎شود، ناخودآگاه ذهن هر شنونده‎ای حتی در حوزه مدیران و تصمیم‌سازان که برخی از آنها حرفه‎ای هم هستند به سمت بیکاری نیروها، نابسامانی، سوء تدبیر و هر نوع واژه مداخله‎گر و حتی خنثی‌کننده می‎رود.

وی متذکر شد: این واژه‎ها اگر بر فرض محال، واقعیت نیز باشد، یک روی سکه است و آن طرف سکه واقعیت بزرگ به نام بهره‎وری، کارآیی و اثربخشی است که نباید به دلیل هراس مدیران از تغییرات، فدای محافظه‌کاری و مواجهه با مخاطرات احتمالی شود.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به فواید برون‌سپاری بیان داشت: به عنوان واقعیت اجرای درست خصوصی‌سازی قبل از اینکه اثبات کارآیی و صرفه‌جویی در سود ناشی از جلوگیری به هدر رفتن منابع سازمان‎ها به ویژه در شهرداری باشد؛ اثبات کارآمدی مدیریتی، صلاحیت و شایستگی مدیران کارآمد، پویا و برنامه‎ای است که آنها را از سطح مدیران روزمره، عادتی، بدون برنامه و روحیه تغییرپذیری و تغییردهی جدا می‎کند.

تمایل به کار دولتی شاخص عقب‌ماندگی است

کلاتی اذعان داشت: امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته از میزان تمایل مردم به کارهای دولتی و حقوق ثابت نظیر آنچه در کشور و سازمان‎های کشور ما وجود دارد به عنوان یک شاخص عقب‌ماندگی و تهدیدکننده توسعه ملی و رشد سازمانی یاد می‎کنند.

وی ادامه داد: اساساً ارزیابی عملکرد در بخش خدماتی یا امکان‎پذیر نیست و یا سازمان‎ها تمایلی به این کار ندارند.

شهرداری‎ها به سمت بحران پیش می‎روند

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تأکید کرد: تشکیلات انسانی در سازمان‎های امروزی کشور ما به ویژه شهرداری‎ها در حال بزرگ شدن و ناکارآمدی بیشتر و به لحاظ پیچیدگی و نظارت به سمت بحران پیش می‎رود.

وی در پایان اذعان داشت: هرچه سازمان‎ها از سطوح و به صورت افقی و عمودی کوچک‎تر و وظایف غیرکلیدی و مأموریت‌های تصدی‎گرایانه به بخش خصوصی واگذار شود، سازمان به لحاظ منابع و امکانات فرصت بیشتر و بهتری برای سازماندهی خود خواهد داشت.

انتهای پیام/83004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول