اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری بخش خصوصی

منطقه نمونه گردشگری بین‌المللی علیصدر احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: با دعوت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی، منطقه نمونه گردشگری بین‌المللی علیصدر احداث می‌شود.

منطقه نمونه گردشگری بین‌المللی علیصدر احداث می‌شود

حسن اسلامیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: یکی از اهداف مهم و بلندمدت شرکت سیاحتی علیصدر، معرفی منطقه نمونه بین‌المللی گردشگری و دعوت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به منظور مشارکت و ساخت و توسعه این منطقه بسیار مهم گردشگری است.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد: در راستای تحقق مصوبات سفر هیئت دولت به استان همدان، مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی، با همت مسئولان استان و مشارکت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی گام‌های اجرایی ساخت بزرگ‌ترین منطقه تفریحی و گردشگری را در عیلصدر بر می‌داریم.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر یادآور شد: با أخذ موافقت هیئت دولت در خصوص تصویب منطقه نمونه گردشگری بین‌المللی و دریافت موافقت‌نامه تأسیس منطقه مزبور در سال 89، از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، این شرکت نسبت به انتخاب مشاور برای تهیه طرح جامع اقدام کرد.

وی اظهار داشت: در سال 90 موفق شدیم، مرحله طرح جامع منطقه نمونه بین‌المللی گردشگری علیصدر را در وسعتی بالغ بر 380 هکتار با بهره‌گیری از تجربیات و تخصص کنسرسیونی از مشاوران مطرح کشور به نام پارچین‌پارت و سارگون تهیه کرده و در مراجع مربوطه به تصویب برسانیم.

اسلامیان با اشاره به این‌که مرحله نخست نقشه‌های فاز دوم اجرای منطقه نمونه تهیه شده است، افزود: در حال حاضر طرح کاربری‌ها و طرح هندسی مسیرها و گذرها، نهایی شده که به نوع و سطح کاربری‌ها اشاره می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کلیات طرح جامع مصوب شده در کارگروه‌های گردشگری استان در سال 90، در چهار فاز صفر تا سه مشخص شده است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر اظهار داشت: امکان‌سنجی که همان گزارش محیطی است را با عنوان فاز صفر در نظر گرفتیم و در فاز نخست، مطالعات ژئوتکنیک و یا توپوگرافی را همراه با مطالعات اقلیمی و زمین‌شناسی و تا این مرحله، لکه‌گذاری و جانمایی را به اتمام رساندیم.

وی عنوان کرد: در فاز دوم طرح‌های هندسی، سطح کاربر‌ی‌ها، مسیر و گذرها، میزان عملیات خاکی، نوع محوطه‌سازی، نوع گونه‌های گیاهی، تأسیسات برقی و مکانیکی شهر بازی را نهایی کردیم و وارد مرحله اجرایی فاز سوم شدیم.

اسلامیان فاز سوم را مهم‌ترین مرحله طرح جامع دانست و گفت: در این مرحله نسبت به تملک زمین، دیوارکشی، آماده‌سازی و زیرساخت‌ها از قبیل ایجاد جاده، آب، برق، گاز و تلفن و دیگر اقدامات لازم صورت گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام شرایط و زمینه مناسب برای ساخت بزرگ‌ترین منطقه تفریحی و گردشگری در استان آماده است و سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاران بومی می‌توانند با مشارکت در این افتخار به یادماندنی سهیم باشند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با اشاره به امکانات در نظر گرفته شده در منطقه گردشگری علیصدر اظهار داشت: مراکز اقامتی شامل هتل، اقامتگاه‌های ویلایی، متل، کمپینگ و میهمانسرا با مساحتی حدود 288 هزار و 936 متر مربع مد نظر قرار گرفته شده است.

وی عنوان کرد: فضای باز این منطقه نیز شامل پارک منطقه سبز حفاظتی، باغ، ویلا، باغ ایرانی و باغ گیاهان بومی با مساحتی حدود 426 هزار و 65 متر مربع است.

اسلامیان با اشاره به مجتمع‌های تجاری و بازارچه‌های سنتی و صنایع‌دستی این منطقه نمونه اظهار داشت: این مجتمع تجاری با مساحتی بالغ بر 67 هزار و 239 متر مربع از دیگر طرح‌های رفاهی هستند که برای سرمایه‌گذاری در منطقه گردشگری علیصدر به اجرا در می‌آیند.

وی به طراحی مجموعه‌ها و مراکز فرهنگی و مجتمع‌های پذیرایی و ورزشی اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های فرهنگی شامل مسجد، کتابخانه، موزه، سینما و سالن‌های همایش و نمایشگاهی نیز با وسعتی حدود 67 هزار و 239 متر مربع اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر یادآور شد: 25 هزار و 286 متر مربع نیز برای مجتمع‌های پذیرایی شامل رستوران، کافی‌شاپ، چایخانه و سایر امکانات پذیرایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده این منطقه نیز عنوان کرد: برای فضاهای ورزشی این منطقه نیز فضایی حدود 132 هزار و 338 متر مربع و برای بخش‌های حمل و نقل پایانه پارکینگ در سطحی حدود 40 هزار و 507 متر مربع لحاظ شده است.

اسلامیان خاطرنشان کرد: مجموعه فضای سبز، مجتمع‌های تجاری و بازارچه‌های صنایع‌دستی از دیگر طرح‌های رفاهی هستند که برای مجموعه‌های تفریحی از جمله شهربازی و باغ و ویلا مد نظر قرار گرفته است.

وی اولویت سرمایه‌گذاری را توسط سرمایه‌گذاران بومی و استان همدان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با مشخص شدن کاربری‌ها و مسیرها و گذرها زمینه برای ورود بخش خصوصی در تمام موارد ذکر شده به منظور سرمایه‌گذاری فراهم است.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر یادآور شد: با توجه به وجود امکانات و زیرساخت‌های لازم شامل آب، برق، گاز، تلفن، جاده‌های دسترسی مناسب به منطقه علیصدر و ظرفیت بسیار بالای گردشگری بستر سرمایه‌گذاری بدون ریسک و با سوددهی قابل قبول مهیا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر اولویت‌ پذیرش و مشارکت سرمایه‌گذاری بومی و استانی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از مشارکت و سرمایه‌گذاری تمام سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی در سطح ملی نیز استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/89003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول