اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

کاهش پرونده‌های اوقافی در محاکم قضایی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: پرونده‌های حقوقی وقف در محاکم قضایی 42 درصد کاهش داشت.

کاهش پرونده‌های اوقافی در محاکم قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده در همایش حقوقی وقف گفت: وقف از دیدگاه اسلام و ائمه معصومین(ع) دارای جایگاه والایی است.

وی افزود: خدمات ارزنده وقف در اجتماع برای حفظ و تقویت ارزش‌های اسلامی، دینی و کمک به محرومان و افراد بی‌بضاعت بر همگان مشهود است و دفاع از حفظ و حقوق موقوفات کمتر از اصل وقف نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به کاهش پرونده‌های اوقافی در محاکم قضایی گفت: در سال 89 یک هزار و 311 پرونده، در سال 90، 948 پرونده و در سال جاری، 562 پرونده در محاکم قضایی مطرح شد و این نشان از کاهش 42 درصدی پرونده‌های اوقافی در محاکم قضایی را دارد.

وی افزود: قضات استان که پرونده‌های اوقافی را بررسی می‌کنند در حقیقت همکاران ما هستند و ما همه خادم اهل بیت(ع) و قرآن کریم هستیم.

علیزاده با تقدیر از تلاش مدیرکل دادگستری استان حجت‌الاسلام طالبی و دادستان مرکز استان حجت‌الاسلام جعفری و قضات استان گفت: نگاه ویژه و اعتقادی قضات و همکاران در دادگستری استان و شهرستان‌ها به سنت ماندگار وقف باعث حل و فصل پرونده‌های وقفی در دادگاه‌های استان شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در سال 89، 257 حکم و در سال 90، 241 حکم و در سال جاری، 159 حکم موقوفات صادر شده است.

انتهای پیام/2296/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول