اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پروژ‌ه‌های مهر ماندگار عنوان کرد

احداث و تکمیل بیش از 1100 پروژه مهر ماندگار در کشور

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس پروژه‌های مهر ماندگار گفت: 900 طرح مهر ماندگار در قالب بیش از یک‌هزار و 100 پروژه در سطح کشور در حال تکمیل و احداث هستند.

احداث و تکمیل بیش از 1100 پروژه مهر ماندگار در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی‌اکبر محرابیان عصر امروز طی سفر دو روزه خود به استان لرستان از پروژه‌های مهر ماندگار این استان بازدید و در جلسه پروژه‌های مهر ماندگار لرستان ضمن تقدیر و تشکر از حبیب‌الله دهمرده استاندار لرستان گفت: پروژه‌های مهر ماندگار در سطح کشور و به خصوص استان لرستان روند مطلوبی را طی می‌کنند که امیدواریم تا پایان برنامه مهر ماندگار که پایان دولت دهم است این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 170 هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است افزود: طرح مهر ماندگار به این معنا است که مردم انتظار دارند آن ها در کشور زودتر به بهره‌برداری برسند؛ تعریف شده است و با یک مدیریت اجرایی این پروژه‌ها در حال تکمیل و راه‌اندازی هستند.

محرابیان با اشاره به اینکه 30 طرح پتروشیمی در کشور جزء پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته‌اند، گفت: از این تعداد 12 طرح پتروشیمی تاکنون راه‌اندازی و 18 طرح دیگر در مرحله راه‌اندازی و انتهای پروژه‌ هستند.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی لرستان یکی از این طرح‌ها است، گفت: در سفر خرداد ماه امسال به لرستان این پروژه 400 نیروی اجرایی در سایت خود داشته که امروز این تعداد نیرو به بیش از 1200 نفر رسیده است و پیش‌بینی می‌شود فاز نخست این پتروشیمی تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد و فاز دوم آن نیز نیمه نخست سال آینده افتتاح شود.

محرابیان یادآور شد: پروژه‌های مهر ماندگار در لرستان در تمام زمینه‌ها به خصوص راه و آب دارای اهمیت هستند.

دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس پروژه‌های مهر ماندگار گفت: یکی از منابع غنی آب کشور استان لرستان است که از این لحاظ جزء استان های دوم یا سوم از لحاظ منابع آبی است که اجرای طرح‌های آبی می‌تواند در توسعه استان لرستان نقش مؤثری داشته باشد.

وی تصریح کرد: امروز بیش از چهار الی پنج سد لرستان در طرح مهر ماندگار قرار گرفته است که طرح سد آب سرده فاز نخست آن در مهر ماندگار قرار دارد و چهار طرح دیگر کاملاً جزء طرح های مهر ماندگار قرار گرفته‌اند.

محرابیان خاطرنشان کرد: از این چهار طرح دو طرح کاملا تکمیل و دو طرح دیگر در حال احداث هستند که به محض تکمیل این طرح‌ها به علت وجود رودخانه‌های آبی بلافاصله آب‌گیری می‌شوند و مشکل بخش اعظمی از آب شرب کشاورزی و صنعتی لرستان حل می‌شود.

وی افزود: تونل انتقال آب کاکارضا به خرم‌آباد یکی دیگر از پروژه‌های مهر ماندگار در لرستان است که تاکنون پیشرفت قابل قبولی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به طور کامل این پروژه‌ آماده شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس پروژه‌های مهر ماندگار گفت: طرح آب‌رسانی کاکارضا خرم‌آباد تا تصفیه‌خانه این شهرستان نیز جز پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفت و قرار شده است تا قرارگاه خاتم این طرح را انجام دهد که می‌تواند مشکل اعظمی از آب شرب خرم‌آباد را حل کند.

محرابیان با بیان اینکه در حوزه طرح‌های آبی یک نقطه برجسته‌ای در زمینه پروژه‌های مهر ماندگار وجود دارد که با تکمیل کردن آن ها بخش مهمی از مشکلات لرستان حل می‌شود.

محرابیان یادآور شد: یکی دیگر از شاخصه‌های مهم مهر ماندگار در سطح لرستان بحث راه‌های لرستان است که 212 کیلومتر راه اصلی بین شهرهای لرستان جزء طرح های مهر ماندگار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: 460 کیلومتر راه بین مرکز استانی و شهرستان‌های لرستان وجود دارد که تا قبل از پروژه‌های مهر ماندگار تنها 238 کیلومتر چهار خط بوده اما با طرح مهر ماندگار تمامی راه‌های بین شهری این استان یعنی 212 کیلومتر دیگر از جمله راه‌های کوهدشت به خرم‌آباد، نورآباد به خرم‌آباد، دورود به خرم‌آباد، بروجرد به خرم‌آباد و پل دختر به خرم‌آباد جزء طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته و پیشرفت قابل قبولی داشته است.

محرابیان گفت: همچنین کمربندی خرم آباد به طول 24 کیلومتر جزء طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفته که تاکنون 12 کیلومتر آن تمام شده و 12 کیلومتر دیگر آن با پیشرفت بالایی در حال انجام است.

دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس پروژه‌های مهر ماندگار گفت: مهر ماندگار یک فرصت برای استان‌های کشور همچون لرستان است که می‌تواند گام‌های مؤثری را در توسعه و پیشرفت این استان ها داشته باشد.

وی افزود: لرستان ظرفیت‌های خیلی بالایی دارد که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

محرابیان یادآور شد: در بخش اعتبارات تلاش می‌کنیم که این پروژه‌ها تامین اعتبار شوند تا بتوانیم گام مؤثری را در زمینه توسعه لرستان برداریم.

محرابیان در ادامه به نقاط حادثه‌خیز در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از 60 پروژه مهم نقاط حادثه‌خیز در کشور شناسایی و در قالب طرح مهر ماندگار تعریف شده است.

وی گفت: هر طرح مهر ماندگار در قالب چند پروژه تعریف شده که جمعا 900 طرح جزء طرح‌های مهر ماندگار در سطح کشور قرار گرفته است.

محرابیان گفت: در حوزه‌های مختلف از جمله راه، نفت و نیرو طرح‌های مهمی در دست اجرا است.

دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس پروژه‌های مهر ماندگار در وزارت نیرو گفت: در وزارت نیرو در پنج بخش طرح مهر ماندگار تعریف شده که یکی از آن ها سدسازی است.

محرابیان خاطرنشان کرد: در تمام ایران تا قبل از انقلاب 13 سد وجود داشته که در طول انقلاب تا قبل از پروژه‌های مهر ماندگار این تعداد به 127 سد رسیده و در قالب طرح‌های مهر ماندگار نیز 60 طرح تکمیل یا در حال احداث هستند.

وی افزود: سد ایوشان، سد مروک، سد حوضیان، سد کمندان در استان لرستان جزء پروژه‌های مهر ماندگار قرار گرفته‌اند که با تکمیل شدن این سدها بخش اعظمی از مشکلات کشاورزی، آب شرب و وضعیت صنعت این استان دگرگون می‌شود.

محرابیان خاطرنشان کرد: در حوزه برق، نیروگاه‌های گازی، بخاری و برق آبی، 10 هزار مگاوات نیروگاه تا امروز در قالب پروژه‌های مهر ماندگار به بهره‌برداری رسیده است که این رقم در مقایسه با کل نیروگاه‌های کشور یک عدد خیره‌کننده است.

انتهای پیام/2304/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول