اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ستاد مدیریت بحران اصفهان:

76 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان تحت آبیاری نوین قرار دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل ستاد مدیریت بحران اصفهان گفت: 76 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان تحت آبیاری نوین و 17 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سال گذشته با تانکر آبیاری شدند.

76 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان تحت آبیاری نوین قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش ظهر امروز در مراسم بازدید از بام شهر با اشاره به اینکه در این مجموعه گردشگری باید تمامی موارد استاندار سازی رعایت شود، اظهار کرد: در هنگام  بارندگی احتمال ایجاد سیلاب‌ وجود دارد که باید مهار شود.

وی افزود: در پاییز و بهار این آب‌های روان سیلابی سبب می‌شود که خساراتی به مجموعه وارد و لازم است که سیل‌بند رعایت شود.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: این مکان موقعیت خوبی برای استفاده از انرژی خورشیدی و نیز بادی دارد که باید در طراحی‌های ساخت این مجموعه در حد امکان برای تأمین انرژی از باد و خورشید استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه با محوریت دانش محور طراحی شده است، تاکید کرد: باید تمامی موارد دانش محوری در این مجموعه رعایت و با هماهنگی برق منطقه‌ای، برق این مکان از انرژی باد و چراغ‌های آن از انرژی خورشیدی تأمین شود.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مجموعه کوهستانی بام شهر گفت: این مجموعه یک مجموعه طبیعی و نیاز مردم منطقه است که امید می‌رود در ساخت و سازهای آن نمای اسلامی و معماری اسلامی رعایت شود.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته طرح‌های شهرداری‌ها را بررسی و طرح‌های ایمنی شهرها و دفع آب‌های سطحی و کانال را ایجاد کردیم، اظهار کرد: آسفالت معابر، احداث چهار بلوار، آبیاری تحت فشار قطره‌ای در دو هکتار، از جمله طرح‌های شهرداری گلدشت بوده است که احداث بلوار 250 میلیون و مرکز معاینه فنی مکانیزه خودرو 200 میلیون تومان هزینه دربرداشته است.

شیشه فروش در بخشی از صحبت‌های خود خطاب به کشاورزانی منطقه گلدشت نجف آباد که مشکل کمبود آب برای زمین‌های زراعی خود داشتند، گفت: خشکسالی‌های سال‌های اخیر  به تغییر شرایط جو زمین برمی‌گردد و مهار چنین اتفاقات طبیعی که در تمام دنیا در قالب حوادث طبیعی رخ می‌دهد، از کنترل ما خارج است.

وی ادامه داد: البته این تهدیدات سبب تبدیل فرصت‌ها شده است، چنانکه 76 هکتار از زمین‌های کشاورزی استان تبدیل به آبیاری نوین شدند.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان اصفهان افزود: استانداری اصفهان نیز استراتژی مدیریت بحران را پیاده کرده و این در حالی است که مجموعه استان دغدغه تأمین آب کشاورزی و شرب مردم را دارند.

وی با بیان اینکه 14 هزار هکتار زمین در حوزه زاینده رود داریم، گفت: سال گذشته 17هزار هکتار از زمین‌ها را با تانکر آبیاری کردیم.

شیشه فروش  با اشاره به اینکه در مجموعه استان تصمیمات خوبی در تمامی عرصه‌ها  برای رفع بحران خشکسالی گرفته شده است، تاکید کرد: در شرایط سختی که به لحاظ کمبود آب وجود دارد، انتظار می‌رود کشاورزان در حد امکان برای رفع این مشکل خود نیز تلاش کنند.

انتهای پیام/63012/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول