اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره منابع طبیعی گرگان خبر داد

توقیف یک محموله قاچاق جنگلی در گرگان

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان گفت: گشت‎های نامحسوس اداره منابع طبیعی این شهرستان، موجب شد وانت حامل محموله جنگلی قاچاق پس از تعقیب و گریز در گرگان متوقف شود.

توقیف یک محموله قاچاق جنگلی در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رسول مقسم بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: براساس گزارش‎های رسیده به گشت‎های حفاظتی نامحسوس اداره منابع طبیعی گرگان مبنی بر حمل محصولات جنگلی قاچاق از روستای زیارت گرگان، فرمانده یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان به اتفاق مأموران یگان امداد و کلانتری نهارخوران طی عملیاتی مشاهده کردند که یک دستگاه وانت نیسان از مسیر روستای زیارت با سرعت و شتاب زیادی به سمت شهر گرگان در حرکت است.

بی‎توجهی به دستورات مأموران و فرار متهم از صحنه جرم

وی ادامه داد: مأموران به راننده وانت دستور توقف دادند، اما راننده با بی‎توجهی به دستورات مأموران به سرعت محل را ترک کرد.

مقسم خاطرنشان کرد: مأموران نیروی انتظامی پس از تعقیب و گریز، خودروی نامبرده را در شهر گرگان متوقف ساختند و پس از بازرسی خودرو مشخص شد که حامل محصولات قاچاق است و خودروی مربوطه به پارکینگ انتقال داده شد.

مأموران در حفاظت از منابع طبیعی لحظه‎ای غفلت نخواهند کرد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان ضمن تشکر از تلاش‎های دستگاه‎های قضایی، پرسنل یگان حفاظت و کلانتری نهارخوران اعلام کرد که نیروهای این اداره به طور مستمر در حال فعالیت، کنترل و حفاظت از منابع طبیعی هستند و در حفاظت از این نعمات خدادادی لحظه‎ای غفلت نخواهند کرد.

مقسم که همزمان مسئولیت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول را به عهده دارد، خاطرنشان کرد: حوزه اداره منابع طبیعی شهرستان علی‎آبادکتول دارای 69 هزار هکتار جنگل و اراضی جنگلی، یک‎هزار و 700 هکتار مراتع ییلاقی، دو هزار و 500 هکتار جنگل‌کاری و یک‎هزار و 500 هکتار مراتع ییلاقی حریم است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول، طرح‎های جنگلداری طاویر، کبودوال، زرین‎گل، سرخداری و رضائیان را پنج طرح جنگلداری فعال حوزه این شهرستان عنوان کرد و گفت: حوزه منابع طبیعی علی‎آبادکتول دارای سه ذخیره‎گاه بین‎المللی درختان نادر و کمیاب است که در سطح جهانی منحصر به فرد است.

مقسم افزود: همه ساله کارشناسان داخلی و خارجی زیادی از کشورهای مختلف از این ذخیره‎گاه‎ها بازدید می‎کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول خاطرنشان کرد: بودجه و اعتبار قابل توجهی از سوی سازمان بین‎الملل برای حفاظت این ذخیره‎گاه در نظر گرفته شده است.

وی، ذخیره‎گاه سرخداری را یکی از مهم‌ترین ذخیره‎گاه‎ها عنوان کرد و گفت: ذخیره‎گاه سرخداری در دو منطقه افراتخته به مساحت 200 هکتار و پونی‎آرام به مساحت 200 هکتار است که این جنگل‎ها آخرین بازمانده جنگل‎های سرخدار جهان و گونه منحصر به فرد آن است.

از عرصه‎های منابع طبیعی محافظت کنیم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان علی‎آبادکتول ذخیره‎گاه‎های زرین‎گل در دهنه زرین‎گل و سرونوش را به عنوان دو ذخیره‎گاه دیگر این حوزه معرفی کرد و اذعان داشت: جنگل‎های ذخیره‎گاه سرونوش به مساحت 200 هکتار در دهنه محمدآبادکتول است که از گونه‎های سوزنی برگ بومی ایران و منحصر به فرد است.

مقسم از تعامل و همکاری دستگاه‎ها در راستای حفظ و حفاظت منابع طبیعی قدردانی کرد و افزود: ما تمام تلاش خود را به کار می‎بندیم تا از این منابع طبیعی که به عنوان امانتی الهی در دست ماست؛ برای نسل‎های آینده محافظت کنیم.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول