اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا:

نظارت بر کلرزنی آب روستاها بیشتر شود

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: انجام تست کلرسنجی و نظارت بر کلرزنی آب روستاها مورد توجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد تا سلامتی مردم به خطر نیفتد.

نظارت بر کلرزنی آب روستاها بیشتر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، اسمعیل محمودیان، صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت شهرستان نکا اظهار داشت: هدف از انجام کلرزنی آب شرب در روستاها، تامین استانداردهای لازم در برای بهداشتی کردن آب شرب روستایی است.

وی اظهار داشت: اکنون به دلیل خرابی دستگاه کلرزنی در روستاهای طوسکلا، سیاوشکلا، آلوکنده و حاجی‌محله نکا باید دقت نظر بیشتری انجام شود تا با مشکلات گوارشی و بیماری‌های مختلف در این رابطه مواجه نشویم.

محمودیان با قدردانی از تلاش همه جانبه آبفار مازندران در بررسی کمبود آب در روستای شیت نکا خاطرنشان کرد: کم‌آبی روستای شیت و کلرزنی آبهای روستایی بالادست نیز از مصوبات گذشته بود که با همکاری آبفار نکا انجام شد.

وی ادامه داد: کنترل سگ‌های ولگرد و معدوم کردن آنان، ممنوعیت استفاده از کود شیمیایی در مزارع، ساماندهی انهار و فاضلاب، کنترل کمپ‌های ترک اعتیاد و... از جمله مصوبات جلسه قبل بوده که عملیاتی شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا همچنین ساماندهی کارگاه‌های سنتی لبنی و پنیرزنی در نکا را از جمله مصوبات قبل این جلسه دانست و تصریح کرد: این کارگاه‌ها تا پایان‌سال جاری حق فعالیت دارند و در سال جدید باید براساس تعهد افراد به صورت گروهی اقدام به ایجاد کارگاه نیمه‌صنعتی شود.

محمودیان، با تاکید بر راه‌اندازی ستاد بهداشتی نوروزی نیز در سطح شهرستان خاطرنشان کرد: بازدید از رستوران‌ها، نانوایی‌ها، شیرینی‌پزی ‌ها و.. در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: بهسازی و نظافت شهرستان، لایروبی‌ها، رفع سد معبر و ساماندهی دست‌فروشان نیز از جمله مصوباتی است که تا نوروز و در طول نوروز باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار نکا نیز در این جلسه افزود: شناسنامه‌دار کردن مراکز بهداشتی و درمانی از جمله مصوبات این جلسه برای شناسایی نقاط ضعف و قوت است.

علی رجبی اظهار داشت: مراکز بهداشتی با شناسنامه‌دار شدن برای رفع عیوب تلاش کرده و همچنین مسئولان نیز برای بررسی مشکلات و کمبودها همکاری می‌کنند.

وی با تاکید بر اجرایی کردن ورزش همگانی در نکا گفت: با برنامه‌ریزی مناسب از بعد از عید امسال همه کارکنان هفته‌ای یک روز در نکا ورزش صبحگاهی انجام می‌شود.

رجبی با تاکید بر اجرای مناسب طرح پزشک خانواده با تمام توان و قوا در شهرستان گفت: زیرساخت‌های این طرح به خوبی دیده نشده که باید در این رابطه تلاش شود.

انتهای پیام/86002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول