اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 26 اسفندماه صورت می‌گیرد

طرح تشدید نظارت نوروزی دامپزشکی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان از 26 اسفندماه جاری آغاز می‎شود.

طرح تشدید نظارت نوروزی دامپزشکی در چهارمحال و بختیاری

حمید مهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: این اداره‌ کل با تشکیل هشت اکیپ استانی و شهرستانی از تاریخ 26 اسفندماه جاری لغایت 14 فروردین‌ماه سال آینده طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی را در استان اجرا می‌کند.

وی افزود: در اجرای این طرح 23 بازرس بهداشتی به صورت روزانه بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از مرغ و ماهی‌فروشی‌ها، قصابی‌ها و رستوران‌ها نظارت خواهند کرد.

مهری اضافه کرد: یکی از وظایف اداره کل دامپزشکی استان نظارت بر بهداشت عمومی است که بازرسی بهداشتی واحدهای تولیدی، استحصال، حمل و عرضه فرآورده‌های خام دامی و اعمال نظارت بهداشتی بر مراکز پرورش دام و صنایع وابسته از جمله این وظایف است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دامنه این نظارت‌ها شامل کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه، کارخانجات فرآوری، خودروهای حمل گوشت و فرآورده‌های خام دامی و غیره است که از طریق به‌کارگیری بازرسان بهداشتی دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی برای انجام معاینات قبل و پس از کشتار و نظارت بر فرایند تولید تا عرضه گوشت قرمز، سفید و آلایش خوراکی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: نظارت بهداشتی بر واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل کارایی و فعال بودن سیستم برودتی در قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، ماهی فروشی‌ها، مراکز عرضه و توزیع تخم مرغ و عسل، مراکز فروش شیر و مشتقات لبنی، رستوران‌ها و غیره از طریق بازرسان بهداشتی اداره کل دامپزشکی بر اساس برنامه تدوین شده صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت، مرغ، ماهی، فرآورده‌های گوشتی، شیر و مشتقات آن نقش مهمی در تغذیه انسان دارند؛ به طوری که این مواد از دیرباز مورد مصرف انسان بوده و به علت خواص منحصر به فرد آن افزایش روز افزونی را در سبد غذایی جوامع بشری داشته است.

مهری یادآور شد: این گروه از مواد غذایی در صورت عدم رعایت ضوابط و موازین بهداشتی در زنجیره سرد، زمان تولید، استحصال، فرآوری، حمل و نقل، نگهداری، عرضه و حتی در هنگام مصرف می‌توانند به علت فساد میکروبی، شیمیایی و سایر خاطرات عامل بسیاری از بیماری‌های شوند.

وی گفت: مردم استان در صورت داشتن هر گونه سؤال، انتقاد، پیشنهاد و یا گزارش تخلفات بهداشتی با شبکه‌های هفت‌گانه استان تماس بگیرند.

انتهای پیام/68001/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول