اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد صیانت از نهاد خانواده در خراسان رضوی خبر داد

رتبه نخست خراسان رضوی در «پیشگیری قبل از وقوع جرم»

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد صیانت از نهاد خانواده در خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی از سال 86 تا پایان 91 در حوزه معاونت پیشگیری قبل از وقوع جرم رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

رتبه نخست خراسان رضوی در «پیشگیری قبل از وقوع جرم»

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام عماد دخانی صبح امروز در نشست خبری بنیاد صیانت از نهاد خانواده در سالن جلسات این موسسه در مشهد، اظهار کرد: طرح امید و خادمان اخلاق موفق‌ترین و کامل‌ترین طرح در حوزه مهارت‌آموزی افراد است زیرا بر اساس شیوه‌های نوین و استفاده از نظرات علمایی مانند علامه طباطبایی، مطهری و آیت‌الله مصباح صورت می‌گیرد.

وی افزود: بررسی و مطالعات در مورد این طرح از سال 1380 در تهران توسط حوزه معاونت پیشگیری قبل از وقوع جرم انجام شد و در اواخر سال 90 وارد مرحله اجرایی در 31 استان شد. این طرح در 31 استان و چهار شهرستان نیشابور، قوچان، تربت جام و تربت حیدریه در سال 91 صورت گرفته است.

مدیر بنیاد صیانت از نهاد خانواده در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با تشکیل بانک اطلاعات در مورد اساتید طرح امید تاکنون 100 نفر شناسایی شده‌اند.

وی عنوان کرد: در سال 91 نظام نامه‌های با شورای مبارزه با مواد مخدر استان، مجامع امور صنفی، برخی نواحی شهرداری، بهزیستی و کمیته امداد اجرا گردید.

دخانی یادآور شد: اقدامات در سال 91 بصورتی بود که سبب ایجاد دبیرخانه کشوری طرح امید در خراسان رضوی و مدیریت 31 استان با مجموعه این استان شد.

مدیر بنیاد صیانت از نهاد خانواده در خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون اعتبارات دولتی به این دستگاه اختصاص پیدا نکرده است و تامین اعتبارات از اجرای تفاهم‌نامه‌ها با دستگاه‌های متفاوت تامین می‌شود همچنین 30 دوره رایگان طرح امید در سال 91 در دستور کار قرار گرفت.

وی در مورد طرح رحمت نیز خاطرنشان کرد: نام این طرح از آیات قرآنی اقتباض شده است و هدف از اجرای آن ارتقای امنیت فرهنگی، اجتماعی و پارک‌های در سطح استان است.

دخانی تاکید کرد: در این طرح از توان نیروهای افتخاری ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری خراسان رضوی استفاده می‌شود.

مدیر بنیاد صیانت از نهاد خانواده در خراسان رضوی با اشاره به اینکه اقدامات در این طرح به دو دسته تقسیم می‌شود، اظهار کرد: در زمینه اقدامات محسوس به اجرای مانور تذکر زبانی با شیوه‌های نوینی مانند اهدای کتاب با عناوینی مانند حجاب و عفاف، اخلاق‌مداری و سایر موارد می‌پردازیم همچنین اهدای گل به مناسبت‌های ویژه جزو اقدامات دیگر این طرح است.

وی در زمینه اقدامات نامحسوس طرح رحمت ادامه داد: با تشکیل یک مثلث در هر منطقه که یک رأس آن مقام محترم قضایی، رأس دیگر آن نیروهای افتخاری ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری و ر‌أس سوم آن نیروی انتظامی است، فعالیت صورت می‌گیرد.

دخانی خاطرنشان کرد: آسیب‌ها توسط نیروی مردمی شناسایی می‌شود و به مراجع قضایی اعلام و دستورات مربوطه توسط نیروهای قضایی به نیروهای انتظامی ارائه و اجرا می‌شود. خراسان رضوی از سال 86 تا پایان 91 در حوزه معاونت پیشگیری قبل از وقوع جرم رتبه نخست کشوری را کسب کرده و بنابراین این استان به عنوان استان برتر سیاست‌هایی را در کشور دنبال می‌کند که بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

مدیر بنیاد صیانت از نهاد خانواده در خراسان رضوی اظهار کرد: در سال 91 بیش از 150 اجرای طرح در فضای پارک‌های مشهد داشته‌ایم که اجرای این طرح در برخی از پارک‌های شهر بر اساس اطلاعات و آمار موجود سبب کاهش 83 درصدی جرائم در استان شده است.

وی با اشاره به اهمیت فوق‌العاده این طرح عنوان کرد: شب گذشته در حین اجرای این طرح یک باند توزیع و فروش مواد مخدر در پارک وحدت مشهد متلاشی شد این افراد بازداشت شده و به‌همراه مقادیری مواد مخدر به مراجع قضایی تحویل داده شد.

انتهای پیام/70025/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول