اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز اصفهان خبر داد

جایگزینی گونه‌های مقاوم در برابر گرما در فضای سبز اصفهان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی و بالا رفتن دما دیگر هرگونه گیاهی را در اصفهان نمی‌توان کاشت و باید از گونه‌های مقاوم استفاده شود.

جایگزینی گونه‌های مقاوم در برابر گرما در فضای سبز اصفهان

داریوش فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تغییرات زیست محیطی در مناطقی مانند شهر اصفهان که دارای اقلیمی خشک و کویری است، خود را بیشتر نشان می‌دهد و افزایش دما روی فعالیت برخی از درختان از جمله درخت چنار تأثیر به سزایی می‌گذارد.

وی افزود: تاریکی از گونه‌های بسیار سازگار با اقلیم اصفهان است درخت چنار در مناطق و نواحی با دمای بین 15 تا 37 درجه زندگی می‌کند، اما در چند سال پیشین در اصفهان این‌گونه گرمای بالای 24 درجه را نیز تجربه کرده‌اند.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اضافه کرد: فضای سبز اصفهان مانند سایر بخش‌های تاریخی و فرهنگی شهر در چند صد سال گذشته با تأثیر تغییرات فراوان قرارگرفته است و با تهدیدهای فراوانی روبرو شده ازجمله پدیده گرم شدن زمین و تغییرات اکولوژی و اکوسیستمی و تأثیراتی که این تغییرات بر روی گونه‌های مختلف گیاهی دارد، بسیار شدید است.

وی اضافه کرد: گرمی هوا روی درختان اصفهان به ویژه گونه چنار تأثیری بسیار منفی داشت، به طوری که در تابستان شاهد خزان زودرس درختان بودیم که عکس‌العمل طبیعی گیاه به تنش و استرس است.

فتحی تصریح کرد: درخت چنار عمده‌ترین درخت است که در اصفهان کاشت می‌شود و اکنون با بروز خشکسالی دیگر امکان کاشت آن در اصفهان وجود ندارد، به طوری که سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان مجبور است کاشت آن را به موارد و مکان‌های خاص محدود کند، در حالی که گونه چنار یکی از بهترین درختان برای کاشت در اصفهان است.

وی گفت: برخلاف چنار که دیگر قادر به تحمل شرایط موجود نیست، گونه نارون همچنان در اصفهان کشت می‌شود.

به گزارش فارس، ایجاد باغ‌ها و فضای سبز اصفهان با سابقه حدود 400 ساله همراه است باغ‌هایی که سبب شده تا اصفهان به باغ شهر معروف شود.

فضای سبز در اصفهان ازقدمت بالایی برخوردار است و به گونه‌ای که به قدمت تاریخی شهر هم‌خوانی دارد،این در حالی است که هم اکنون در شهر اصفهان درختانی و جود دارد که عمر آنها به بیش از 200 سال نیز می‌رسد.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول