اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:

57 خانه بهداشت کارگری در خوزستان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون رفاه و اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: 57 خانه بهداشت کارگری در سطح استان در راستای ارتقای سطح بهداشت و سلامت شهروندان مشغول فعالیت هستند.

57 خانه بهداشت کارگری در خوزستان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، عبدالکریم انصاری تعداد بازدیدهای دوره‌ای از خانه‌های بهداشت کارگری را 30 مورد در ماه اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 کارگاه واجد شرایط، برای تأسیس خانه بهداشت در استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به فعالیت 57 خانه بهداشت کارگری موجود در استان افزود: طرح ارائه مراقبت‌های اولیه در خانه‌های بهداشت کارگری بر اساس اصل 29 قانون اساسی از سال 1366 در کشور آغاز شد و هدف از اجرای آن، تأمین سلامت کارگران و اعضای خانواده آنها، ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در بین کارگران و سالم سازی محیط کار در کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی است.

وی اضافه کرد: خانه‌های بهداشت کارگری برای رفاه حال کارگران توسط کارفرمایان در محل کارخانه و یا کارگاه خود تأسیس می‌شوند تا به کارگران شاغل، خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارائه شود و نیز سطح آگاهی و رفتارهای بهداشتی کارگران در زمینه بهداشت عمومی و بهداشت حرفه‌ای ارتقا یابد.

انصاری، بازدیدهای دوره‌ای از خانه‌های بهداشت کارگری را به منظور بررسی امکانات و تجهیزات خانه‌های بهداشت، نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی بهداشتی کارگران و انجام آزمایش‌های دوره‌ای از کارگران ذکر کرد و گفت: بررسی عوامل زیان آور محیط کار و اقدامات انجام شده در زمینه سالم سازی آن و همچنین ارائه راهکارهای لازم در زمینه رفع نواقص بهداشتی محیط کار از دیگر اهداف بازدید از خانه‌های بهداشت کارگری است.

معاون رفاه و اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان شرط اصلی تأسیس خانه‌های بهداشت کارگری را وجود حداقل 50 شاغل در کارگاه‌های صنعتی و تولیدی و 20 نفر در کارگاه های معدنی اعلام کرد و گفت: مراقبت‌های بهداشتی اولیه، آموزش موازین بهداشت و تشکیل پرونده بهداشتی برای شاغلان، بازدید از تأسیسات بهداشتی و رفاهی کارگاه، ارائه کمک‌های اولیه به حادثه دیدگان، ارایه آمار و گزارش از حوادث و سوانح و فعالیت‌های بهداشتی محل کار، سالم سازی محیط کار از قبیل کلرزنی آب آشامیدنی، سم پاشی و طعمه‌گذاری علیه حشرات و جوندگان و دفع زباله از جمله فعالیت خانه‌های بهداشت و بهداشتیاران است.

انتهای پیام/72001/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول