اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

کاهش 40 درصدی تصادفات فوتی در اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل از کاهش 40 درصدی تصادفات فوتی در شهر اردبیل در 11 ماهه امسال خبر داد.

کاهش 40 درصدی تصادفات فوتی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر عصر امروز در جلسه شورای ترافیک شهرستان اردبیل اظهار داشت: این کاهش تصادفات به دلیل اصلاح برخی از معابر و گذرگاه‌های شهر و همچنین نهادینه شدن فرهنگ ایمنی و رانندگی صحیح انجام شده و همچنان فضای مطلوبی را برای کاهش تصادفات جرحی و فوتی شاهد و ناظر هستیم.

وی، یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش تصادفات را احداث پل‌های روگذر اعلام کرد و افزود: ایمن‌سازی جاده‌ها، رعایت نقاط ایمنی توسط رانندگان و برقراری نظم و امنیت ترافیکی از سوی پلیس راهور از جمله دلایلی است که می‌تواند به کاهش تصادفات کمک کند.

دبیر همچنین از اصلاح و حذف 41 نقطه حادثه‌خیز در مرکز استان خبر داد و تصریح کرد:‌ به نظر می‌رسد با ادامه این روند در سال‌های آینده کاهش رضایت‌بخشی را در تصادفات منجر به فوت و جرح شاهد خواهیم بود.

رئیس شورای ترافیک شهرستان اردبیل به استفاده بهینه از پل‌های روگذر به ویژه در کمربندی‌ها، ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس، پارکینگ ادارات، سازمان‌ها و مدارس تأکید کرد و ادامه داد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی خود مردم این مشکلات و معضلات کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ همه این اقدامات به منظور رفاه حال شهروندان صورت گرفته و کاهش بار ترافیکی درون‌شهری به معنای واقعی اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل متذکر شد:‌ با ارائه نظرات کارشناسی و فرهنگ‌سازی مناسب می‌توان ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی را به مکان‌های مناسب انتقال داد تا از بار ترافیکی شهر کاسته شود که این حرکت می‌تواند فضا و جلوه‌ای مناسب به شهر اردبیل ببخشد.

دبیر با انتقاد از برخی بی‌احتیاطی‌ها و عدم توجه به قوانین در نحوه پارک خودروها گفت:‌ در روزهای پایانی سال با توجه به ازدحام و حضور مردم برای انجام خریدها ضرورت دارد؛ صاحبان خودروهای عمومی و شخصی از پارک‌های دوبله و حتی سوبله پرهیز کنند تا یک روان‌سازی ترافیک را در سطح شهر شاهد باشیم.

وی همچنین با اشاره به تمهیدات پلیس راهور در روزهای عید افزود: با هدف رفاه حال مسافران، ساماندهی جاده‌های ورودی برای کاهش بار ترافیکی، خط‌کشی خیابان‌ها و نصب سرعت‌گیرها در دستورکار است.

دبیر تصریح کرد:‌ در سه نقطه شهر پارکینگی برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که شامل مجموعه فرهنگی فدک، شورابیل و پارک آرتا است که می‌تواند به عنوان نقطه استقرار و پارکینگ مسافران نوروزی به حساب آید.

آرامش شهر اردبیل بدون حضور دوره‌گردها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما این روزها با وجود افزایش خریدها، شهر اردبیل از یک نظم خاصی برخوردار است، به طوری که هیچ خبری از دست‌فروش‌ها و دوره‌گردها در مسیر اصلی خیابان امام خمینی دیده نمی‌شود.

همه ساله در این فصل و ایام که دوره‌گردها مسیر تازه میدان تا چهارراه امام را به عنوان پاتوق خرید و فروش خود قرار داده بودند؛ امسال به همت شهرداری به ویژه شهرداری منطقه یک همه این دست‌فروش‌ها و دوره‌گردها جای خود را به نظم و امنیتی خاص دادند که رضایت مردم و صاحبان مغازه نیز فراهم شده است.

این دست‌فروش‌ها و محل مناسبی در این نقطه انتقال داده شدند از این حرکت شهرداری خشنود هستند، چرا که در شلوغی بازار شب عید قادر هستند در کمال آرامش و اطمینان خاطر فروش خود را انجام دهند.

انتهای پیام/62006/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول