اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

سرپرست نمایندگی صندوق بیمه روستایی و عشایری همدان معرفی شد

خبرگزاری فارس: مهدی سماواتی به عنوان سرپرست نمایندگی صندوق بیمه روستایی و عشایری همدان معرفی شد.

سرپرست نمایندگی صندوق بیمه روستایی و عشایری همدان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعدازظهر امروز با حضور تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی، از زحمات عماد استکی تقدیر و مهدی سماواتی به عنوان سرپرست نمایندگی صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان معرفی شد.

همچنین در این مراسم از پنج کارگزار نمونه تجلیل شد.

سرپرست سابق نمایندگی صندوق بیمه روستایی و عشایری همدان در این مراسم با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت نام و تمدید بیمه شدگان روستایی و عشایری اظهار داشت: همدان هجدهمین استان کشور در راه‌اندازی این سامانه است.

عماد استکی خاطرنشان کرد: تکریم خدمات‌گیرندگان روستایی و عشایری، تسهیل در ثبت‌نام و تمدید بیمه‌شدگان، کاهش سفر‌های درون‌شهرستانی و برون‌شهرستانی و روستایی، ارتباط  مستقیم و بدون واسطه مخاطبان صندوق بیمه‌شدگان از اهداف و نتایج این طرح است.

وی با اشاره به تشکیل صندوق بیمه روستایی و عشایر در سال 84 در کشور افزود: این صندوق در پی تحولات روزافزون جهانی، فرآیند سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در سطوح مختلف نیازمند ساماندهی و تدوین سیاست‌ها و طراحی الگو‌های جدید برنامه‌ریزی است.

سرپرست سابق نمایندگی صندوق بیمه روستایی و عشایری همدان خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری امسال به «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی» و همچنین جایگاه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تولید ملی و به ویژه حمایت از کار و سرمایه ایرانی تدوین برنامه عملیاتی جدید در دستورکار صندوق قرار گرفت.

وی اظهار داشت: تعمیم و پوشش بیمه‌های اجتماعی و اختیاری در برای جایگزینی نظام بیمه‌ای، بهینه‌سازی نظام وصول حق بیمه، ایجاد سیستم وصول حق بیمه به صورت الکترونیکی، ایجاد بانک اطلاعات هویتی و سوابق بیمه‌ای با استفاده از شماره ملی از برنامه‌های پیش‌بینی شده صندوق بیمه در کشور است.

در ادامه این همایش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی است، اظهار داشت: در این انقلاب حرکت‌های خوبی در راستای حمایت از محرومان و مستضعفین جامعه شکل گرفت.

مسعود اقلامی خاطرنشان کرد: اختلاف بین روستاییان و مردمی که در شهر زندگی می‌کردند، از نظر اقتصادی و امکانات رفاهی منجر به مهاجرت روستاییان به شهرها شد.

وی افزود: اگر بتوانیم درآمد روستاییان را افزایش دهیم، زمینه اشتغال و همچنین درمان و به طورکلی امکانات رفاهی را برای آنها فراهم کنیم از مهاجرت آنها می‌توانیم جلوگیری کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان در پایان متذکر شد: با اقدامات انجام گرفته در سال‌های اخیر در رابطه با حمایت روستاییان، این قشر اعتماد کردند که سازمان‌هایی پشتیبان از کارافتادگی، پیری، بیماری آنها هستند در نتیجه مهاجرت آنها به شهرها کاهش یافت.

انتهای پیام/2499/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول