اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاونی روستایی استان گلستان عنوان کرد

وجود 23 غرفه عرضه محصولات کشاورزی در استان گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاونی روستایی استان گلستان گفت: در سال‌جاری 70 غرفه را اجرا کرده‌ایم و با 23 غرفه‌ای که از گذشته داشتیم، 93 غرفه در حال حاضر با مساحت 2300 مترمربع در استان وجود دارد.

وجود 23 غرفه عرضه محصولات کشاورزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد تقی رجایی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح مرکز عرضه مستقیم کالا و محصولات کشاورزی سازمان تعاونی روستایی شهرستان گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در استان گلستان در راستای سیاست تنظیم بازار محصولات کشاورزی مقرر شد سازمان تعاونی روستایی استان گلستان در سال 1391 و 1392، 150 غرفه عرضه محصولات فرهنگی را در تعهد کاری خود داشته باشد و آنها را به اجرا برساند.

وی بیان کرد: در سال‌جاری از دهه فجر تاکنون 70 غرفه را اجرا کرده‌ایم و با 23 غرفه‌ای که از گذشته داشتیم، 93 غرفه در حال حاضر با مساحت 2300 مترمربع به این شکل داریم.

رجایی تاکید کرد: در گذشته مراکز عرضه محصولات فرهنگی به این شکلی که امروز این واحد افتتاح شده است، نبوده و به صورت سنتی و در بعضی از مواقع در چادر با نصب داربست و موارد مشابه شروع به کار می‌کرد.

وی افزود: اما در سال‌های اخیر به دلیل اینکه بتوانیم محصولات را به صورت بهداشتی‌تر و سالم‌تر در فضای بهتری به مردم عرضه کنیم و برای اینکه هر فرد بتواند سبد کالای مورد نیاز خود را به صورت کامل تهیه کند، تصمیم گرفته شد تا به این شکل مراکز افتتاح و فعالیت کند.

مراکز عرضه محصولات کشاورزی در 5 شهر گلستان وجود دارد

مدیرکل تعاونی روستایی استان گلستان اعلام کرد: ما در حال حاضر این مراکز را در شهرستان‌های گالیکش، خان‌ببین، مینودشت، بندرگز و گرگان داریم که به صورت دائم در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز 650 مترمربع مساحت داشته و شامل 26 غرفه است که با هزینه بالغ بر 11 میلیارد ریال با هدف ایجاد پایگاهی برای عرضه محصولات کشاورزی به خصوص در زمانی که تولیدکنندگان و کشاورزان برای عرضه محصولات خود با مشکل مواجه می شوند، ایجاد شده است.

یکی از اهداف این مراکز حذف واسطه در بازار است

مدیرکل تعاونی روستایی استان گلستان اظهار داشت: یکی از اهدافی که در دل این سیاست کاری نهفته، کاهش و حذف واسطه‌ها است.

وی متذکر شد: وقتی یک محصولی به صورت مستقیم و بدون واسطه با قیمت مناسب عرضه می‌شود و یک تشکیلات یا شخص به این مراکز مراجعه می‌کند و محصول مورد نیاز خود را تهیه می‌کند، به صورت طبیعی و خودکار واسطه کم شده و از بین می‌رود.

انتهای پیام/83004/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول