اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه‌های کشور خبر داد

تغییر 4 هزار سرفصل دروس علوم انسانی

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه‌های کشور با اشاره به تحولات صورت گرفته در زمینه علوم انسانی گفت: در این زمینه 4 هزار سرفصل دروس علوم انسانی تغییر کرده است.

تغییر  4 هزار سرفصل دروس علوم انسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدحسن شجاعی‌فرد پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه قم که در آمفی تئاتر شهید بهشتی این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: بنده آیت‌الله قاضی را از پیش از انقلاب می‌شناختم و ایشان در سال 72 درخواست خود را مبنی بر تبدیل مؤسسه آموزش عالی به دانشگاه ابلاغ کردند.

وی با اشاره به فعالیت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارتخانه در برهه‌های مختلف فعالیت‌های فراوانی انجام داده و از بحث اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها استقبال کرده است.

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با حوزه علمیه و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ارتباط با دانشگاه‌های حوزوی منعقد شده است.

وی ادامه داد: تاکنون تحولات خوبی صورت گرفته و توانستیم 4 هزار سرفصل دروس علوم انسانی را تغییر دهیم.

شجاعی‌فرد تصریح کرد: با جامعة المصطفی قراردادی منعقد شده که هر کتاب علوم انسانی جدید بر اساس نهادهای اسلامی ارائه شود و برای هر کتاب 30 میلیون تومان اختصاص داده می‌شود که تاکنون در این حوزه 50 کتاب ارائه شده است.

وی عنوان داشت: با توجه به ساماندهی صورت گرفته مجوز دانشگاه‌های دو جنسیتی در شورای گسترش ارائه نمی‌شود و تنها به صورت تک جنسیتی برای تأسیس دانشگاه‌ها مجوز صادر می‌شود.

رئیس کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه‌های کشور یادآور شد: اکنون 93 درصد کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی به صورت تفکیک شده برگزار می‌شود و تنها دانشجویان دوره دکترا در این دانشگاه تفکیک نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تبدیل دانشکده غیرانتفاعی به دانشگاه بی‌سابقه بوده که در این زمینه می‌توان به تبدیل دانشکده علوم و حدیث به دانشگاه قرآن و حدیث اشاره کرد.

شجاعی‌فرد با اشاره به نقش دانشگاه قم گفت: دانشگاه قم باید استثنایی باشد که این امر تاکنون صورت نگرفته و نقش جدی در تدوین سرفصل علوم انسانی نداشته است و این مسئله جای تأمل دارد.

وی تصریح کرد: هیئت امنای این دانشگاه از سوی جامعه مدرسین تعیین می‌شوند بنابراین باید افرادی از اعضا در شورای برنامه‌ریزی، گسترش و تدوین سرفصل حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه‌های کشور ادامه داد: باید در این زمینه تحول ایجاد شود تا بتوانیم پاسخگوی کارمندان برای ارائه تسهیلات بیشتر باشیم.

وی ضمن ایراد پیامی از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از زحمات آیت‌الله بهشتی طی دوران سرپرستی دانشگاه قم تشکر کرد.

شجاعی‌فرد خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام دیرباز نیز از آمادگی مضاعفی برخوردار هستند بنابراین امیدواریم شاهد حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه در مجموعه‌های تصمیم‌گیری و کمیته‌های برنامه‌ریزی باشیم.

انتهای پیام/78003/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول