اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

آمادگی 36 پایگاه فوریت‌های پزشکی زنجان برای ارائه خدمات

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از به کارگیری حدود 100 آمبولانس در ایام نوروز توسط فوریت‌های پزشکی خبر داد و گفت: 36 پایگاه فوریت‌های پزشکی در این ایام آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

آمادگی 36 پایگاه فوریت‌های پزشکی زنجان برای ارائه خدمات

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن هفته سلامت اظهار داشت: این هفته از 18 تا 24 فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود.

* شعار هفته سلامت جدی گرفتن فشار خون است

وی شعار هفته سلامت را جدی گرفتن فشار خون اعلام کرد و افزود: برنامه‌های متنوعی در این هفته اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان فرهنگ‌سازی و تعمیق برنامه نظام سلامت را از اهداف برگزاری هفته سلامت اعلام کرد و گفت: توجه جدی به اصلاح روش زندگی و پرداختن به موضوع زیربنایی پیشگیری و تبیین عوامل موثر در سلامت از دیگر اهداف اعلام هفته‌ای به نام سلامت محسوب می‌شود.

وی از اجرای برنامه در دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت هفته سلامت خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌هایی در هفت شهرستان تابعه هم برگزار می‌شود.

* اجرای 300 برنامه به مناسبت هفته سلامت

سروری با اشاره به تدوین 300 برنامه به مناسبت هفته سلامت اضافه کرد: برنامه‌های پیشگیری از فشار خون غالب برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه فشار خون یکی از عوامل اصلی بیماری‌های حادی مانند حمله‌ و سکته قلبی اعلام کرد و گفت: فشار خون عامل اصلی نارسایی‌های کلیوی محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از ابتلای 1.2 از افراد بالای 50 سال به فشار خون خبر داد و گفت: تغییرات شیوه غذایی و کاهش مصرف نمک، عدم استعمال از دخانیات، اجتناب از مصرف الکل و تحرک فیزیکی لازم از موارد موثر در پیشگیری از فشار خون است.

* اغلب بیماران از بیماری خود بی‌اطلاع هستند

وی با اشاره به لزوم افزایش آگاهی مردم و دادن اطلاعات لازم در مورد فشار خون اضافه کرد: بزرگسالان باید تشویق به سنجش منظم فشار خون شوند چراکه اغلب بیماران مبتلا، از بیماری خود آگاه نیستند.

سروری با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال و پیش از آن چهارشنبه‌سوری، با تاکید بر برنامه‌ریزی برای ایام ملی میهنی تصریح کرد: جوانان باید متوجه باشند که یک لحظه شادی زودگذر و بی‌احتیاطی منجر به یک عمر پشیمانی نشود.

وی بهترین نحوه شادی را حضور در جمع خانواده دانست و اضافه کرد: طی سال‌های گذشته چهارشنبه‌سوری آخر سال بیشترین قربانیان را از جوانان رده سنی 15 تا 24 سال گرفته است.

* سوختگی بیشترین دلیل مراجعه به بیمارستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به مطالعات انجام شده در مورد حوادث چهارشنبه آخر سال در زنجان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 63 مورد انتقال به بیمارستان وجود داشته است.

وی 36 نفر از مراجعات را مربوط به سوختگی عنوان و ادامه داد: 25 مورد از مراجعان از ناحیه دست و 22 مورد هم از ناحیه چشم دچار سوختگی شده بودند.

سروری از استقرار نیروهای فوریت‌های پزشکی در جاده‌های استان در ایام نوروز خبر داد و اضافه کرد: این نیروها از 24 اسفند تا 17 فروردین در محورهای مواصلاتی استان مستقر می‌شوند.

این مسئول از به کارگیری حدود 100 آمبولانس در ایام نوروز توسط فوریت‌های پزشکی خبر داد و گفت: 36 پایگاه فوریت‌های پزشکی در این ایام اقدام به ارائه خدمت به مردم می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از فعال شدن سه ایستگاه سلامت در ایام نوروز خبر داد و گفت: ایستگاه سلامت در قروه، اسفناج و مروارید مستقر می‌شوند.

وی به اجرای طرح بسیح سلامت از آغاز اسفند ماه اشاره کرد و گفت: بازرسان حوزه بهداشت در راستای ایمنی مواد غذایی اقدام به 5 هزار و 279 مورد بازدید و نظارت از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی کرده‌اند.

سروری از معدوم‌سازی 3.5 تن مواد غذایی فاسد خبر داد و گفت: اکیپ‌های بازرسی و نظارت دانشگاه به همراه ارگان‌های دیگر اقدام به نظارت و کنترل اماکن عرضه مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی می‌کند.

این مسئول با اشاره به تشکیل ستاد کشیک در همه شهرستان‌ها به مناسبت نوروز اذعان داشت:‌ با برنامه‌ریزی انجام شده مشکلی در حوزه پزشک و تهیه دارو در ایام نوروز وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول