اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری استان یزد خبر داد:

راه‌اندازی دانشکده هنر اسلامی سوره در یزد

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان یزد با اشاره به نیازها و پیگیری‌های حوزه هنری گفت: راه‌اندازی دانشکده هنر سوره در یزد از نیازهای این استان و در دست پیگیری است.

راه‌اندازی دانشکده هنر اسلامی سوره در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدناصر امامی میبدی، ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به نیازهای حوزه هنری استان یزد اظهار داشت: تامین بودجه لازم، ارائه راهکار برای توزیع محصولات تولیدی حوزه هنری، فراهم کردن امکانات لازم به منظور اکران آثار سینمایی در استان‌ها و افزایش رشته‌های معماری در استان یزد، از مهم‌ترین نیازها و خواسته‌های حوزه هنری استان یزد است.

وی افزود: همچنین امیدواریم به زودی شاهد راه‌اندازی دانشکده هنر اسلامی سوره در یزد و افزایش ظرفیت در واحد معماری حوزه هنری یزد باشیم.

امامی میبدی با اشاره به نیاز استان یزد به سینما عنوان کرد: در حال حاضر حوزه هنری در سطح کشور 92 سینما دارد که سهم استان یزد از این میزان صفر است.

وی از مسئولان حوزه هنری کشور، خواستار فراهم کردن امکانات و بودجه برای احداث سینما با مالکیت حوزه هنری در استان یزد شد.

امامی میبدی خاطرنشان کرد: با شهرداران شهرهای مختلف استان به ویژه شهرهای مراکز شهرستان‌ها، مکاتبات و مذاکراتی برای احداث سینما انجام شده و تاکنون با چهار شهرستان به توافق رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: در این چهار شهر، شرایط برای تامین زمین فراهم است و در صورت تامین اعتبار، سینمای حوزه هنری احداث خواهد شد.

سرپرست حوزه هنری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حوزه هنری در هیچ‌یک از شهرستا‌ن‌های استان یزد دفتر ندارد، بیان کرد: اگر دفتر نداریم، حداقل تلاش می‌کنیم توجه ویژه به شهرستان‌ها داشته باشیم.

وی یادآور شد: در شهرستان ابرکوه یک مجموعه با عنوان حوزه هنری مشغول به فعالیت بود که دفتر آن به نهاد دیگری واگذار شد اما پیگیر هستیم تا این مجموعه را دوباره به حوزه هنری بازگردانیم.

امامی میبدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بودجه و اعتبارات حوزه هنری استان یزد اظهار داشت: امسال در زمینه بودجه با مشکلات بسیاری مواجه بودیم و به طور قطع در سال آینده نیز وضعیت بدتر خواهد بود.

وی عنوان کرد: امسال 332 میلیون تومان اعتبار و 45 میلیون تومان بودجه عمرانی داشتیم که در زمینه عمرانی تنها 10 درصد این میزان تخصیص یافت.

امامی میبدی تصریح کرد: با این وجود، حجم کارهای انجام شده در حوزه هنری استان یزد نسبت به بودجه موجود بسیار عالی است.

وی تاکید کرد: بودجه و امکانات حوزه هنری قابل مقایسه با امکانات و بودجه‌های سایر دستگاه‌های فرهنگی در استان یزد نیست و حوزه هنری اگر یک دهم این اعتبارات و امکانات را در اختیار داشت، کارهایی به مراتب بزرگتر از آنچه تاکنون در این نهادها انجام شده، انجام می‌داد.

امامی میبدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هنرمندان و فعالان شاخص حوزه هنری استان یزد اظهار داشت: در زمینه شعر 200 نفر در حوزه هنری یزد فعال هستند که از این تعداد 13 نفر شاخص هستند در زمینه بازیگری نیز 85 بازیگر فعال داریم که چهار نفر آنها شاخص هستند.

وی همچنین به ارائه آمار سایر هنرمندان در رشته‌های فیلم‌سازی، عکاسی، انیمیشن، آهنگسازی و نوازندگی، نقاشی و ... پرداخت.

امامی میبدی با اشاره به اهداف و برنامه‌های حوزه هنری استان یزد ادامه داد: تقویت همه‌جانبه و توجه به همه زیرشاخه‌های هنرهای تجسمی، راه‌اندازی واحد ادبیات و تاریخی شفاهی، ورود به عرصه تولید پروژه‌های بلندمدت تصویری، راه‌اندازی سلسله کارگاه‌های تولید نمایشنامه و تولید آثار نمایشی و ... از برنامه‌های حوزه هنری استان یزد است.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز اطلاعات هنرمندان یزد با کلمه اختصاری ماه یزد خبر داد و گفت: هنرمندان و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت حوزه هنری استان یزد و کسب اطلاعات مورد نیاز، در این سامانه ثبت‌نام کنند تا بتوانیم در آینده بانک اطلاعاتی جامعی از هنرمندان حوزه هنری استان یزد داشته باشیم.

انتهای پیام/2464/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول