اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور اعلام آمادگی دستگاه‌های عضو در ستاد تسهیلات

مانور اعضای ستاد تسهیلات سفرهای استان مرکزی برگزار شد

خبرگزاری فارس: مانور عملیاتی اعضای ستاد تسهیلات سفرهای استان مرکزی با حضور سازمان‌ها و اعزام خودروهای امدادی برگزار شد.

مانور اعضای ستاد تسهیلات سفرهای استان مرکزی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک در این مانور که بعد از ظهر امروز برگزار شد، زیرگروه‌های عملیاتی کمیته‌های 9گانه ستاد تسهیلات سفر نوروزی استان مرکزی با حضور در مقابل این ستاد، برای استقرار در نقاط پیش‌بینی شده شهری و جاده‌ای استان از امروز تا 20 فروردین ماه اعزام شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: در این مانور که اعلام آمادگی دستگاه‌های عضو در ستاد تسهیلات است همه کمیته‌ها از جمله سازمان جوانان هلال احمر، شهرداری، امداد و نجات جاده‌ای، آتش‌نشانی، حمل و نقل و پایانه‌ها، پلیس راه، نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی و راه و شهرسازی با جدیدترین وسایل امداد جاده‌ای و حمل و نقل اعزام شدند.

مجتبی رضوانی اظهار داشت: 30 پایگاه انتظامی،10 پایگاه ثابت و 6 پایگاه سیار هلال احمر، 42 پایگاه امداد پزشکی، 19 داروخانه شبانه‌روزی، 12 پایگاه امداد جاده‌ای و 8 شرکت بیمه در ایام نوروز با ستاد تسهیلات نوروزی استان همکاری دارند و آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران هستند.

وی با بیان اینکه استقرار اکیپ‌ها در جاده‌های اصلی و فرعی و محورهای مواصلاتی استان بستر مناسب و امنی را برای مسافران نوروزی فراهم می‌کند خاطر نشان کرد: 15 اکیپ تحت عنوان پلیس نامحسوس در سطح جاده‌های استان مرکزی حضور خواهند داشت تا با تخلفات احتمالی برخورد کنند که مسافران نوروزی بتوانند با آرامش در تمامی جاده‌های اصلی و فرعی تردد کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی از حضور گشت ویژه بازرسی و نظارت در سطح محورهای استان برای نظارت بر واحدهای پذیرایی، اقامتی و دفاتر مسافرتی بین راهی خبر داد و افزود: استقرار این گشت‌ها به منظور بررسی وضعیت کیفی و کمی و کاهش تخلفات واحدهایی است که به ارائه خدمات پذیرایی و اقامتی به گردشگران و مسافران ورودی به استان می‌پردازند.

رئیس ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی ادامه داد: همچنین موزه‌های استان مرکزی برای بازدید بازدیدکنندگان و گردشگران در ایام تعطیلات نوروزی باز است.

رضوانی افزود: موزه‌های استان طی ایام نوروز از ساعت 9 صبح تا 19 بعد از ظهر به صورت یکسره باز هستند.

وی از برگزاری برنامه‌های مختلف  و مراسم آیینی در موزه‌ها در ایام نوروز خبر داد و اظهار داشت: در روز اول فروردین بازدید از موزه ها رایگان خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از برگزاری جشنواره سفره هفت سین از 25 اسفند ماه در موزه مفاخر اراک خبر داد و بیان کرد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان نیز از 28 اسفند ماه در موزه مفاخر اراک برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی به برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله تورهای یک روزه اراک گردی و استان گردی ، مراسم استقبال از بهار، برپایی نمایشگاه و فروشگاه سوغات و محصولات فرهنگی و صنایع دستی استان، برگزاری هفت شب فرهنگی اقوام ایرانی و برپایی چادرهای عشایری و پذیرایی سنتی در این ایام اشاره کرد.

انتهای پیام/87001/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول