اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان:

مجرم فیس‌بوکی در رشت دستگیر شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری انتشاردهنده اکاذیب در فیس‌بوک که قصد تشویش اذهان عمومی و هتک حیثیت شهروند گیلانی را داشت، در رشت خبر داد.

مجرم فیس‌بوکی در رشت دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی در جلسه پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان چگونگی دستگیری انتشاردهنده اکاذیب در فیس‌بوک را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی یک شهروند گیلانی مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فیس‌بوک به قصد تشویش اذهان عمومی و هتک حیثیت وی، اکاذیبی را منتشر کرده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان افزود: متهم که قصد داشت پشت نقاب مجازی چهره واقعی خود را مخفی کند با پیگیری‌های فنی و پلیسی، شناسایی و با دستور مقام قضایی دستگیر شد.

به گفته وی، متهم در مواجهه با شواهد و قرائن موجود، لب به سخن گشود و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

محمدخانی، با بیان اینکه متهم با صدور قرار 300 میلیون ریالی از طرف مقام قضایی روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: طبق ماده 18 از فصل پنجم قانون جرایم رایانه‌ای هراس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی و یا مقام‌های رسمی به وسیله سیستم رایانه یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند و با در دسترس دیگران قرار دهد مجرم بوده و مجازات می‌شود.

وی افزود: طبق قانون مذکور هراس یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت و یا به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی و یا مقام‌های رسمی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، و یا از طریق رایانه به نحوی از انحای ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود و یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال و یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

ا‌نتهای پیام/2300/غ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول