اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

پیاده‌روی تاثیرات مثبتی بر روح و روان دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: پیاده‌روی علاوه بر فواید جسمانی، تاثیر مثبتی بر وضعیت روحی، روانی و ذهنی انسان‌ها دارد.

پیاده‌روی تاثیرات مثبتی بر روح و روان دارد

منصور متقی امروز در حاشیه آیین راهپیمایی خانوادگی در کوهبنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ورزش و به ویژه پیاده‌روی علاوه بر آن که از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کرده و نقش پیشگیری را به عهده دارد، همواره در درمان بسیاری از بیماری‌های بشری مؤثر واقع شده و نقش درمانی را از نظر علم پزشکی بر عهده دارد.

وی افزود: پیاده‌روی از جمله بهترین ورزش‌های شناخته شده و شادی‌آور است به ویژه اگر در طبیعت و در هوایی لطیف و کوهستانی مانند کوهبنان انجام شود.

متقی ابراز داشت: پیاده‌روی به عنوان ورزشی ساده، سبک و قابل انجام برای همگان شناخته شده است که تمام افراد جامعه قادر به انجام آن در تمام اوقات شبانه‌روز هستند.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی علاوه بر فواید جسمانی، تاثیر مثبتی بر وضعیت روحی، روانی و ذهنی انسان‌ها دارد و اهمیت این ورزش در آن است که برای انجام آن نیاز به وسیله یا مکان خاصی نیست و هزینه زیادی ندارد.

فرماندار کوهبنان خاطر نشان کرد: این نوع ورزش بر تمام سیستم‌های بدن تاثیر مثبت دارد و به دلیل آن که در تمام فصول و در سن مختلف قابل انجام است علاقمندان و طرفداران زیادی در بین اقشار مختلف مردم دارد.

متقی افزود: با توجه به اینکه دین مبین اسلام و بزرگان دین و همچنین بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب مردم را به انجام ورزش توصیه کرده‌اند بر آن شدیم که برای یک روز، تمام مردم شهر کوهبنان را از خانه‌ها بیرون بیاوریم تا در بهترین ایام سال سبک‌ترین و بهترین ورزش را انجام دهند.

وی ابراز داشت: خدا را شاکریم که سرانجام پس از یک سال تلاش موفق شدیم، این روز به یادماندنی را در کوهبنان شاهد باشیم که تمام اقشار مردم در یک صبح دل‌انگیز مسیر چهار کیلومتری را با گام‌های استوار خود طی کنند و شادابی و نشاط را برای خود به ارمغان آورند.

متقی بیان داشت: کوهبنان به عنوان بام فرهنگی استان جایگاه ویژه‌ای در استان و کشور دارد و دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه‌های معدنی، کشاورزی، آثار باستانی و ... است به گونه‌ای که سلسله قلعه‌ها، آسیاب‌ها، مساجد، حمام‌ها، برج‌ها و روستاهای تاریخی همچنین وجود چهار امام‌زاده واجب‌التعظیم، درختان چند هزار ساله و کهنسال سبلان، آکواریوم طبیعی باب گزک و وجود مشاهیر، عرفا، علما و بزرگان به‌نامی که در قرن‌های گذشته و امروز در این خطه هستند.

وی از کوهبنان به عنوان گذرگاه آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا‌(ع) یاد کرد و گفت: همچنین ماکوپولو نخستین سیاح خارجی از کوهبنان بازدید کرده است.

متقی افزود: در یک ماه گذشته از کشورهای آلمان، ژاپن، ایتالیا، انگلستان، فرانسه و ... در کوهبنان مهمان داشته‌ایم که عموما از آکواریوم طبیعی درگزک تنها آکواریم طبیعی جهان دیدن کرده‌اند.

به گزارش فارس، همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی همچنین مردم ورزشکار و ورزش‌دوست کوهبنان برگزار شد.

در این همایش مردم کوهبنان پس از تجمع در میان اصلی شهر مسیر میدان شهدا، امامزاده سلیمان‌شاه، بلوار بین‌الحرمین، میدان طالقانی، خیابان طالقانی و چهارراه امام خمینی‌(ره) تا میدان امام خامنه‌ای را پیاده پیمودند.

حضور علاقمندان به ورزش پیاده‌روی در این همایش بسیار چشمگیر و قابل توجه بود به گونه‌ای که از گوشه و کنار شهر جوانان، نوجوانان، سالمندان و حتی کودکان خردسال کوهبنانی برای شرکت در این همایش بزرگ پیاده‌روی آمده بودند.

نشاط و شادمانی در چهره مردم دیده می‌شد و از طرفی هوای پاک کوهبنان و شادابی مردم عارف‌پرور این شهر حال و هوای ویژه‌ای را به این همایش بخشیده بود.

این همایش با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد، اجرای حرکات رزمی، باستانی‌کاران و همچنین انجام فنون و حرکات نشاط‌آور ورزشی همراه بود.

همچنین یک دستگاه خودروی سواری پراید اهدایی مؤسسه مالی و اعتباری ریحانه گستر مشیز کرمان، کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات، کمک هزینه عمره مفرده توسط بانک‌های رفاه کارگران و رسالت، اهدای پنج دستگاه دوچرخه ورزشی توسط اصناف شهرستان، اهدای 10 اشتراک رایگان اینترنت پر سرعت، اهدی 20 دست لباس ورزشی توسط فروشگاه اسپورت و هدایای ورزشی دیگر از مهم‌ترین جوایز همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهرستان کوهبنان بود.

در پایان همایش پیاده‌روی پس از انجام قرعه‌کشی، زهرا برخورداری برنده خوش‌شانس خودروی سواری پراید بود.

انتهای پیام/80012/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول