اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از بین 2700 کتابخانه کشور

کتابخانه آبپخش کتابخانه برتر فرهنگی کشور شد

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه عمومی آبپخش گفت: از بین 2 هزار و 700 کتابخانه عمومی، کتابخانه عمومی آبپخش به‌عنوان کتابخانه برتر فرهنگی کشور شناخته شده است.

کتابخانه آبپخش کتابخانه برتر فرهنگی کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، علی دهقان در نشست مسئولان با شهروندان آبپخش اظهار داشت: با همکاری مسئولین انجمن‌ها و اعضای فعال کتابخانه عمومی آبپخش در سال‌های اخیر این کتابخانه فعالیتی مطلوب داشته و سرآمد کتابخانه‌های منطقه است.

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش خاطر نشان کرد: از بین 2 هزار و 700 کتابخانه عمومی، کتابخانه عمومی آبپخش به‌عنوان کتابخانه برتر فرهنگی کشور شناخته شده و این مهم افتخاری در دفتر زرین افتخارات فرهنگی دیار آبپخش است.

دهقان با بیان اینکه کتابخانه عمومی آبپخش در سال 88 و 91 موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده است، بیان داشت: در سال‌های اخیر کتابخانه‌های استان بوشهر سه مرحله موفق به رتبه برتری کشور شده‌اند که دو مرحله مربوط به آبپخش بوده است.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی نهاد غیر دولتی هستند و هیچ‌گونه اعتبار دولتی ندارند و تنها از محل درآمد حق عضویت‌ها و حق نیم درصدی از درآمد شهرداری‌ها اداره می‌شوند.

این مسئول اذعان داشت: پرداخت حق نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی قانونی و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی است و امیدواریم شهردار آبپخش در نحوه پرداخت حقوق کتابخانه عمومی تجدید نظر کند.

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش عنوان کرد: اصلاح دیدگاه مردمی نسبت به کتابخانه عمومی یکی از نیازهای اساسی است که در جامعه امروز ما وجود دارد؛ متاسفانه مردمی که حتی یک‌بار از کتابخانه عمومی بازدید نکرده‌اند، دیدگاه صحیح و مناسبی نسبت به کتابخانه عمومی ندارند و فکر می‌کنند مخازن کتابخانه‌های عمومی پر از کتاب‌های ناکارآمد است.

دهقان ابراز داشت: در میان 72 کتابخانه عمومی در سراسر استان، کتابخانه عمومی آبپخش غنی‌ترین مخازن از نظر کتب دانشجویی و به‌ویژه منابع تخصصی رشته حقوق، مدیریت و کامپیوتر است و تلاش خود را برای غنی‌سازی کتابخانه آبپخش از نظر کتب تخصصی در سال جاری به ‌کار خواهیم گرفت.

وی ادامه داد: هم‌اکنون بالغ بر 14 هزار جلد کتاب در مخازن کتابخانه عمومی آبپخش وجود دارد و بالغ بر 4 هزار و 200 عضو دارد که 800 نفر از این اعضا، اعضای فعال و انجمن‌های کتابخانه عمومی آبپخش را تشکیل می‌دهند.

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش عنوان کرد: به‌منظور ایجاد فضای مناسب برای کودکان در کتابخانه عمومی در سال جاری شاهد ایجاد بخش تخصصی کودک در کتابخانه عمومی آبپخش بوده‌ایم.

دهقان گفت: از میان 14 کتابخانه عمومی شهرستان دشتستان، تنها کتابخانه‌های عمومی آبپخش و برازجان به‌صورت دوشیفت فعالیت دارند که این امر رضایت شهروندان و اعضای کتابخانه‌های عمومی را به ‌دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه مناطق روستایی حومه آبپخش و بخش‌های مجاور استقبال خوبی از کتابخانه عمومی آبپخش داشته‌اند، ابراز داشت: بالغ بر 20 درصد اعضای کتابخانه عمومی آبپخش از مناطق روستایی حومه آبپخش هستند.

دهقان گفت: در ماه‌های اخیر مسئولین نهاد کتابخانه‌‌های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر چندین مرحله از کتابخانه عمومی آبپخش بازدید داشته‌اند و در تمامی مراحل از کتابخانه عمومی آبپخش ابراز رضایت کرده‌اند.

انتهای پیام/2452/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول