اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه کردستان:

160 گشت ویژه در جاده‌های کردستان مستقر می‌شوند

خبرگزاری فارس: فرمانده پلیس‌راه کردستان با اشاره به حضور 160 گشت پلیس‌‌راه در جاده‌های استان گفت: از این تعداد 60 گشت در کنار پلیس انتظامی به گشت‌زنی خواهند پرداخت.

160 گشت ویژه در جاده‌های کردستان مستقر می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هرساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال جاده‌های استان‌های گردشگر‌پذیر، همچون کردستان ترافیک سنگینی را متحمل می‌شوند.

لزوم حفظ جان و امنیت مسافران در این روزها می‌طلبد تا متولیان امر با دقت و حساسیت به اتخاذ تدابیر ویژه در این ارتباط بپردازند.

به همین منظور با رمضان نادری فرمانده پلیس‌راه استان کردستان پیرامون برنامه‌ها و اقدامات پلیس در این رابطه به گفت‌وگو نشستیم.

وی در این مصاحبه از حضور 160 گشت پلیس‌راه در استان خبر داد و گفت: از این تعداد، 100 گشت اختصاصی پلیس‌راه بوده و مابقی در کنار نیروهای انتظامی به گشت‌زنی در جاده‌های فرعی می‌پردازند.

فرمانده پلیس‌راه استان کردستان همچنین از افزایش 20 درصدی گشت‌های آشکار و افزایش 100 درصدی گشت نامحسوس در جاده‌های استان خبر می‌دهد.

فارس: به عنوان سوال نخست چه نکاتی برای افرادی که قصد مسافرت دارند پیشنهاد می‌کنید؟

نادری: با توجه به اینکه ایام نوروز پرترافیک‌ترین اوقات سال برای مسافرت بوده و امسال سفرها طولانی‌تر از سال‌های گذشته است ذکر چند نکته در این ارتباط ضروری است:

اول اینکه رانندگان از قسمت‌های مختلف خودرو بازدید و معاینه به عمل آورند تا در طول سفر دچار مشکل نشوند. خودروهایی که 5 سال از تاریخ ساخت آن می‌گذرد باید برگه معاینه فنی داشته باشند. خودروهایی با عمر کمتر از 5 سال هم نیاز به برگه معاینه فنی دارند اما الزامی نیست.

نکته دوم اینکه رانندگان باید با برنامه‌ریزی مناسب، قبل و حین سفر استراحت کافی را داشته تا در مسیر دچار خواب‌آلودگی نشوند.

فارس: شعار امسال پلیس راه چیست؟

دو شعار با این عناوین: «کاهش سرعت آرامش سفر است» و «اشتباه کوچک ممکن است به حوادث بزرگ منجر شود» در سرلوحه کار قرار دارد که منظور از شعار اول، لزوم داشتن سرعت کم در جاده‌ها برای امنیت و آرامش سرنشینان و دیگر مسافران است.

با توجه به اینکه 35 درصد از تصادفات استان ناشی از انحراف و تجاوز به چپ است باید در این زمینه دقت شود تا در جاده‌های استان که متاسفانه بیشتر آنها هم دوطرفه است خودروها به سمت چپ منحرف نشوند.

فارس: برنامه‌های پلیس‌راه برای ایام تعطیلات نوروزی را تشریح کنید.

هدف از اجرای طرح نوروزی تسهیل در عبور و مرور و رضایت‌مندی مردم و در کنار آن ایجاد انضباط ترافیکی و برخورد با تخلفات است.

حقیقت این است که 90 درصد رانندگان کردستانی به قوانین پایبند هستند و مقررات را رعایت می‌کنند که جای تقدیر دارد.

از 27 اسفند ماه 91 تا 16 فروردین سال 92 در 3 محور سنندج مریوان، سنندج سقز و سقز بانه محدودیت‌های ترافیکی برای وسائط نقلیه سنگین در طول روز ایجاد می‌شود و تنها کامیون‌های حامل مواد فاسدشدنی می‌توانند تردد کنند.

برنامه دیگر پلیس‌راه، افزایش گشت‌های پلیس است که به این منظور در 60 پایگاه انتظامی روستایی و جاده‌های فرعی نماینده پلیس راه به همراه پلیس انتظامی به گشت‌زنی خواهد پرداخت.

ضمن آنکه 100 گشت ویژه پلیس‌راه نیز در طول ایام عید به صورت محسوس و نامحسوس فعالیت خواهند کرد.

تعداد گشت‌های آشکار و محسوس امسال در قیاس با سال گذشته 20 درصد و گشت‌های نامحسوس نیز 100 درصد افزایش داشته‌اند که با رانندگان هنجار شکن و متخلف برخورد خواهند کرد.

فارس: چه توصیه‌هایی برای رانندگان در هنگام حرکت در جاده‌ها دارید؟

در این ایام با تخلفات حادثه‌ساز از جمله سبقت غیرمجاز، تجاوز به چپ و حرکات مارپیچ که بیشترین عوامل تصادف به شمار می‌روند به‌صورت ویژه برخورد خواهد شد. به ماموران هم تاکید شده که با این تخلفات به صورت جدی و بدون اغماض برخورد کنند.

ضمن اینکه در جاده‌ها استفاده از کمربند برای رانندگان خودرو و کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت ضروری است. از رانندگان متخلف و دارای سرعت زیاد هم تست الکل گرفته خواهد شد.

===============

مصاحبه از: کیوان قاسمی

===============

‌انتهای پیام/79012/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول