اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

ارزش منابع طبیعی در اجرای طرح‌های تملک و دارایی لحاظ شود

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ارزش منابع طبیعی در اجرای طرح‌های تملک و دارایی و عمرانی لحاظ شود.

ارزش منابع طبیعی در اجرای طرح‌های تملک و دارایی لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرید صیدی‌نژاد ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: به منابع طبیعی می‎توان سه نوع نگاه صرفاً حاکمیتی، سودمندانه و یا مشارکتی کرد.

وی افزود: نگاه صرفاً حاکمیتی و سودمندانه از عقل و خرد دور است این در حالی است که مشارکت دادن مردم و استفاده صحیح از منابع طبیعی می‎تواند معقول و از روی خرد و عقل باشد.

صیدی‌نژاد با اینکه منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: اهمیت این موضوع می‎طلبد تا دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی با همکاری و هماهنگی لازم در راستای حفظ و حراست از آن تلاش کنند.

مدیر حوزه ریاست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: باید تلاش کرد تا به گونه‌ای با منابع طبیعی رفتار شود که این رفتار از سوی آیندگان مورد قضاوت قرار نگیرد.

صیدی‌نژاد با تاکید بر اینکه در اجرای طرح‌های تملک و دارایی و عمرانی ارزش منابع طبیعی باید در نظر گرفته شود، اظهار کرد: مجری طرح‌های تملک و دارایی باید اجرای طرح‌های خود را بر تخریب منابع طبیعی ارجح ندانند و سعی کنند تا ارزش درختان را در این طرح‌ها لحاظ کنند.

وی اضافه کرد: اگر همه دستگاه‌ها با هم هماهنگ باشند، اهداف منابع طبیعی به خوبی محقق می‎شود.

صیدی‌نژاد با بیان اینکه پایداری منابع طبیعی، توسعه پایدار در همه بخش‌ها را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: رشد و شکوفایی کشور مستلزم توجه به منابع و جاذبه‌های طبیعی است.

به گزارش فارس، در این مراسم از زحمات عطاءالله ابراهیمی قدردانی شد و خسرو عبداللهی به عنوان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان معرفی شد.

انتهای پیام/68004/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول