اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورشی کرمان:

پای کودکان به جشنواره شعر رضوی باز شد

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان استان کرمان گفت: پای کودکان و نوجوانان با اعلام فراخوان نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی به این رویداد مهم ادبی باز شد.

پای کودکان به جشنواره شعر رضوی باز شد

مسعود گنجعلیخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: دبیرخانه نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی، فراخوان شرکت در این جشنواره را به مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور ارسال کرد.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف رضوی، ترغیب کودکان و نوجوانان برای تولید شعر با موضوع رضوی و همچنین ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و دانش‌افزایی در حوزه ادبیات رضوی به ویژه شعر در چهار گروه سنی هفت تا 17 سال برگزار می‌شود.

گنجعلیخانی بیان کرد: کودکان و نوجوانان علاقمند در گروه‌های سنی هفت تا 9 سال، 10 تا 11 سال، 12 تا 14 سال و 15 تا 17 سال می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان ارسال کرده و با هم به رقابت بپردازند.

وی افزود: هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر سه اثر را که در جشنواره یا مسابقه دیگری شرکت داده نشده است به دبیرخانه جشنواره در مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورشی کرمان ارسال کند.

گنجعلیخانی تصریح کرد: آثار ارسالی شرکت‌کنندگان باید بر روی یک طرف کاغذ A4 با قلم نازنین، فونت 14 تایپ و یا در قالب فایل word به نشانی الکترونیکی دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

این مسئول فرهنگی افزود: برخورداری از تازگی و نگاه نو و پرداختن به موضوع رضوی از دیگر شرایط آثار ارسالی به نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی عنوان شده است و شرکت‌کنندگان هیچ محدودیتی در انتخاب قالب اشعار ندارند.

گنجعلیخانی آخرین مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی را 31 خرداد سال 92 اعلام کرد و گفت: پس از گذشت مراحل انتخاب و داوری آثار در هر گروه سنی، سه نفر به عنوان برگزیدگان نهایی معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آثار برگزیده در قالب کتابی با عنوان «اشعار برگزیده رضوی» به چاپ می‌رسد، تصریح کرد: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی همزمان با دهه کرامت در استان کرمان برگزار و از صاحبان برترین آثار تجلیل می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان گفت: هر ساله برنامه‌های متعددی در مراکز فرهنگی هنری کانون انجام می‌شود که گاهی به دلیل نبود گزارش مصور از برنامه‌های انجام شده فعالیت‌ها آنگونه که باید به مخاطبان معرفی نمی‌شود.

گنجعلیخانی با بیان اینکه اجرای فعالیت‌های مختلف در مراکز کانون بیانگر تلاش همکاران برای خدمت به کودکان و نوجوانان است، عنوان کرد: هر مرکز در پایان سال نماهنگی از فعالیت‌های انجام شده طی سال را آماده کند تا امکان ارائه و معرفی فعالیت‌ها به مخاطبان آسان‌تر انجام شود.

وی همچنین حضور و مشارکت اعضا در برنامه‌ها را امری ضروری برشمرد و گفت: اعضای مراکز انعکاس دهنده تلاش، وحدت و همدلی همکاران کانون به خانواده‌ها هستند، بنابراین باید در برنامه‌های مختلف دخیل باشند.

انتهای پیام/80019/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول