اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان یزد:

هزینه درمان مددجویان کمیته امداد یزد کمتر از میانگین کشوری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان یزد گفت: با وجود ارائه خدمات پزشکی و درمانی خوبی که در استان صورت گرفته، بار مراجعات، متوسط هزینه و سرانه عملکردی در استان یزد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

هزینه درمان مددجویان کمیته امداد یزد کمتر از میانگین کشوری است

محمد اکبری امروز در حاشیه نشست پزشکان بافق با حضور امام جمعه، معاون فرماندار و جمعی از مسئولان و پزشکان این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته امداد در مقابل مددجویان و افراد زیر پوشش این ارگان، توجه و خدمات‌رسانی در حوزه سلامت، بهداشت و درمان است.

وی با بیان اینکه از سالیان گذشته،‌ تلاش این نهاد، خدمت‌رسانی در قالب طرح پزشک خانواده برای افراد زیر پوشش بوده است، افزود: طرح پزشک خانواده از سال 76 در کشور اجرایی شد و در حال حاضر در استان‌ها در حال اجراست و بیش از 40 هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد و بیش از 15 هزار نفر در استان از خدمات بیمه‌ای برخوردارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان یزد خاطرنشان کرد: پزشکان عمومی بخش اعظم پزشک خانواده را تشکیل داده‌اند به نحوی که بیش از 100 پزشک و متخصص در این زمینه همکاری لازم را دارند.

اکبری تصریح کرد: سه شاخص مهم در این حوزه، بار مراجعات، متوسط هزینه و سرانه عملکردی در استان یزد است که هر سه این موارد پایین‌تر از میانگین کشوری است و این حاکی از این است که خدمات پزشکی و درمانی به صورت مطلوبی ارائه می‌شود و پزشکان نیز خدمات خود را به بهترین نحو ارائه می‌دهند.

وی همچنین در مورد افراد سالمند و بیماران خاص و صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته امداد، بیان داشت: بخش اعظم مددجویان کمیته امداد را سالمندان تشکیل می‌دهند که طبیعتا نیاز به مراقبت‌های ویژه پزشکی دارند.

انتهای پیام/2464/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول