اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

پرورش زالو توجیه اقتصادی خوبی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: پرورش زالو از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار است.

پرورش زالو توجیه اقتصادی خوبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از عملی بودن پرورش زالو با کاربرد پزشکی و درمانی در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: پرورش زالو از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار می‌باشد و در حال حاضر هر قطعه زالو درکشور سه تا 3 هزار و 500 ریال به فروش میرسد که قیمت این آبزی در اروپا چهار تا شش دلار است.

وی با بیان اینکه در گذشته زالو در طبیعت صید و در پزشکی استفاده می‌شد، افزود: امروزه ضرورت پرورش این نرم تن برای استفاده درمانی دو چندان شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه پرورش این آبزی در کشورهای آسیای جنوب شرقی گسترش چشمگیری پیدا کرده است، افزود: تکثیر و پرورش زالو در برخی از استان‌های کشورمان با موفقیت انجام پذیرفته است به‌طوریکه در حال حاضر زالوی پرورشی برای عرضه به بازار مصرف وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه با عنایت به گرایش مردم به طب سنتی و شرایط اقلیمی مناسب استان برای پرورش اینگونه افزود: امید است با توسعه پرورش زالو شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای جوانان بیکار و افزایش در آمد اقتصادی روستائیان در آذربایجان شرقی باشیم.

محمدیان با بیان اینکه پرورش زالو می‌تواند همچون پرورش تمساح در محیط‌های بسته و محافظت شده صورت پذیرد، گفت: امیدوارم سرمایه‌گذاران مختلف بتوانند با توجه به اقتصادی بودن و ارزآوری زالو نسبت به پرورش آن اهتمام ورزیده و تلاش نمایند و در این زمینه مدیریت شیلات و آبزیان سازمان آماده است تحقیقات کارشناسی شده را در اختیار آنان قرار دهد. 

انتهای پیام/60002/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول