اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

48 مورد استاندارد ملی در همدان تدوین شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد همدان گفت: برای نخستین بار در استان همدان 48 مورد استاندارد ملی تدوین و ثبت شد که تا پایان سال دو مورد دیگر نیز به آن افزوده می‌شود.

48 مورد استاندارد ملی در همدان تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد تیموری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد متناسب با نیازهای کشور بیش از 2 هزار و 200 مورد استاندارد را تدوین کرده است.

وی از ثبت 48 استاندارد ملی برای نخستین بار در استان همدان در طول سال جاری خبر داد و افزود: ارسال پیشنهاد تدوین به سازمان ملی استاندارد ایران 100 مورد بوده که پس از طی فرآیندی 48 مورد آن تصویب و به عنوان استاندارد ملی ثبت شده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: انجام پژوهش در خصوص دو مورد دیگر در مرحله نهایی قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال محقق شود.

وی در خصوص بررسی درخواست‌ها و صدور پروانه استاندارد در سال جاری نیز گفت: طی امسال 86 فقره پروانه استاندارد و 25 فقره مجوز صادر شده است.

تیموری از 984 بازرسی و نمونه‌برداری در سطح استان خبر داد و افزود: انجام فاکتور آزمون در آزمایشگاه 11 هزار و 808 مورد، صدور گواهینامه صادراتی 983 فقره و میزان گواهینامه‌های صادراتی صادره 33 هزار و 515 مورد به ارزش 51 میلیون دلار بوده است.

وی بازرسی از واحدهای تولیدی زیر پوشش را 579 مورد دانست و ابراز داشت: نمونه‌برداری تصادفی از خط تولید 10 هزار و 54 مورد و آزمون نمونه آزمایشگاه 11 هزار و 652 مورد بوده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان تمدید پروانه را 183 مورد خواند و افزود: تعلیق پروانه سه مورد، ابطال پروانه 39 مورد، تذکر و اخطار 204 مورد و معرفی به دادگاه نیز پنج مورد بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بازدید کارشناسان استاندارد از نمایشگاه بهاره اظهار داشت:‌ در مجموع کالاهای این نمایشگاه از نظر کیفیت مشمول استاندارد مشکلی نداشته اما در کل باید شرکت نمایشگاه‌ها برای اجازه عرضه محصولات مطابق استاندارد برنامه جدید‌تری داشته باشد.

تیموری در ادامه از ارتقای جایگاه سازمان استاندارد خبر داد و گفت: اداره کل استاندارد استان همدان در تشکیلات جدید، در کنار ادارات کل استاندارد درجه یک کشور قرار گرفت.

وی تأکید کرد: از این پس در تمام شهرستان‌های استان نمایندگی خواهیم داشت.

مدیرکل استاندارد همدان در پایان سخنانش از اعلام نیاز 40 نفر برای استخدام در استاندارد خبر داد و گفت: عمدتاً این افراد کارشناس استاندارد با تخصص‌های مختلف هستند که نیازمند به فعالیت آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/89002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول