اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از یک منطقه توریستی و تفریحی در فیروزکوه خبر می‏دهد + تصاویر

اراضی کشاورزی تنگه واشی به پارکینگ تبدیل شد/ گران‏فروشی داد گردشگران را درآورد

خبرگزاری فارس: گزارش فارس از یک منطقه توریستی و تفریحی در فیروزکوه حاکی است که اراضی کشاورزی تنگه واشی به پارکینگ تبدیل شده و در عین حال، گران‏فروشی داد گردشگران را درآورده است.

اراضی کشاورزی تنگه واشی به پارکینگ تبدیل شد/ گران‏فروشی داد گردشگران را درآورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، فرمانده انتظامی فیروزکوه عصر یکشنبه در جمع شماری از مسئولان فرهنگی شهرستان فیروزکوه در ارتباط با ساماندهی منطقه توریستی و تفریحی تنگه واشی فیروزکوه بیان کرد: با صحبت کردن کار درست نمی‏شود.

علیرضا واحدی اظهار داشت: متولیان امر باید در راستای ساماندهی اوضاع به ارائه راهکار بپردازند و صرف انتقاد کردن و توپ به زمین دیگران انداختن، مشکلی را حل نمی‏کند.

فرمانده انتظامی فیروزکوه خاطرنشان کرد: مسئله‏ای که اعتراض شدید گردشگران را به دنبال داشته، تغییر کاربری اراضی کشاورزی به پارکینگ و نبود نظارت کافی بر این مکان‏ها است.

واحدی ادامه داد: در مقابل وجهی که بابت پارکینگ‏ها از گردشگران دریافت می‏شود، خدمات‏رسانی مناسبی صورت نمی‏گیرد.

فرمانده انتظامی فیروزکوه مشکل سرویس‏های بهداشتی، جمع‏آوری زباله‏ها و نخاله‏ها، نبود مکانی برای استقرار نهادهای انتظامی و خدمات‏رسان، گران‏فروشی و عدم حضور نهادهای فرهنگی را از جمله مسائل پیش‏روی این منطقه توریستی برشمرد.

واحدی تاکید کرد: با توجه به عرض باریک جاده دسترسی به روستای جلیزجند که کشش آن همه خودرو را ندارد و با حضور یک اتوبوس جاده کاملاً بسته می‏شود، احداث پارکینگ‏هایی در خارج از محدوده روستا از اهم واجبات است.

فرمانده انتظامی فیروزکوه با اشاره به اطلاع‏رسانی گسترده و تبلیغات بی‏شمار صورت گرفته در باب معرفی این منطقه، خواستار اهتمام همه متولیان امر در انجام کارهای زیرساختی و زیربنایی در آن شد.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ تنگه واشی یا تنگه ساواشی مکانی تفریحی و توریست‏پذیر است که در حدود 15 کیلومتری شمال غربی شهرستان فیروزکوه واقع شده و با داشتن آب و هوای مناسب در تابستان‏ها، میزبان جمعیت کثیری از مسافران و گردشگران است.

مناظر بدیع و زیبا و آب و هوای خوب، فقط بخشی از جذابیت‏های این منطقه است و شاید یکی از جذاب‏ترین بخش‏های سفر به تنگه واشی، حرکت در رودخانه‏ای است که بین یک دره سنگی قرار دارد.

این منطقه علاوه بر طبیعت زیبا، دارای آثار باستانی نیز هست و یکی از سه کتیبه معروف دوره قاجار در این تنگه واقع شده است.

 

 

 
انتهای پیام/2568/ق40/ف4004
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول