اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر اصفهان مطرح کرد

کاهش 20 درصدی قیمت کتاب با اعمال معافیت مالی کتاب‌فروشان

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر اصفهان با اشاره به بخشودگی و معافیت مالیاتی کتاب‌فروشان که در قانون ذکر شده است، گفت: اعمال معافیت مالی کتاب‌فروشان حداقل کاهش 20 درصدی قیمت کتاب را به همراه دارد.

کاهش 20 درصدی قیمت کتاب با اعمال معافیت مالی کتاب‌فروشان

اکبر چیت‌ساز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: باید معافیت مالی درباره کتاب‌فروشان اصفهانی هر چه زودتر اجرایی شود تا نرخ کتاب پایین آمده و مردم نیز به خریدن کتاب رغبت بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: مطابق مصوبه قانونی کتاب‌فروشان نیز همچون ناشران از مالیات معاف هستند، اما مشکل اجرایی این قانون در بیشتر نقاط ایران محسوس است.

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر اصفهان تصریح کرد: با وجود اینکه اداره ارشاد اصفهان پروانه کسب اتحادیه به کتاب‌فروشان را به منزله مجوز اداره ارشاد دانسته و این مسئله را به دارایی ابلاغ کرده، اما هنوز دارایی این مسئله را نپذیرفته و همچنان خواستار مجوزی جداگانه از ارشاد است.

وی ادامه داد: متولی اصلی اتحادیه کتاب‌فروشان در واقع اداره ارشاد اصفهان است که تاکنون نظارت پیگیرانه در این مورد اعمال نکرده است.

چیت‌ساز تاکید کرد: اکنون این مصوبه قانونی برای کتاب‌فروشان قم اعمال می‌شود، اما اصفهان که در بسیاری زمینه‌ها حرف اول را در کشور می‌زند، هنوز از این معافیت محروم است.

وی اضافه کرد: اکنون کتاب‌فروشان اصفهانی نه تنها مالیات پرداخت می‌کنند، بلکه دیرکرد آن را نیز پرداخته‌اند، ضمن اینکه تکلیف آینده را نمی‌دانند و دوست دارند زودتر قطعی بودن یا نبودن این مسئله برایشان مشخص شود.

* در شعار معاف هستیم، در عمل موظف به پرداخت مالیات

رئیس اتحادیه صنف کتاب و لوازم‌التحریر اصفهان با اشاره به اینکه در شعار معاف از مالیات اما در عمل موظف به پرداخت آن هستیم، تصریح کرد: مسئولان ارشاد این قول را به ما داده بودند که تا پایان فروردین 91 این مشکل رفع شود، چرا که نص صریح قانون کتاب‌فروشان را از پرداخت مالیات معاف می‌داند، اما این مسئله تاکنون اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه 80 واحد کتاب‌فروشی صرف در اصفهان وجود دارد، گفت: به طور معمول 20 تا 30 درصد کتاب‌هایی که کتاب‌فروشان خریداری می‌کنند به فروش نمی‌رود و کتاب‌فروشان مجبور به فروش کیلویی آنها برای خمیر شدن هستند، بنابراین به طور طبیعی کتاب‌فروش به عنوان شغلی فرهنگی ضررهایی به همراه دارد که عدم معافیت مالی بر این مشکلات افزوده است.

چیت‌ساز اظهار کرد:  همچنین کتاب‌فروشان نیازمند وام‌هایی با سود کم هستند تا بتوانند با خرید نقدی از تخفیف 50 درصدی کتاب بهره‌مند شوند و بخشی از ضررهایشان جبران شود.

وی اضافه کرد: خروجی کتاب‌فروشی‌ها بسیار زیاد شده و با ادامه این روند ممکن است بسیاری از کتاب‌فروشان از کار خود دست بکشند، چرا که تاکنون نیز با بزرگواری این کار فرهنگی را حفظ کرده‌اند و امیدواریم این مشکلات رفع شود.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول