اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان اعلام کرد

پیش‌بینی ورود 10 میلیون مسافر به هرمزگان

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: برآوردها نشان می‌دهد در برابر بیش از 8 میلیون و 500 هزار مسافر نوروزی در سال گذشته، امسال شاهد افزایش آن تا 10 میلیون مسافر باشم.

پیش‌بینی ورود 10 میلیون مسافر به هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم عزیزی ظهر امروز در حاشیه نشست شورای اداری استان که در محل غرفه‌های ستاد تسهیلات سفر استان برگزار شد با حضور در غرفه آموزش و پرورش بیان کرد: طی بازدید چند نوبته و رصد فعالیت‌های آموزش و پرورش در بحث تسهیلات سفرهای نوروزی شاهد عملگرایی مبتنی بر نظم و برنامه در این مجموعه هستیم که به انصافا شایسته قدردانی است.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان به عنوان مقصد گردشگری کشور با برخورداری از جاذبه‌های فراوان پذیرای خیل عظیم هموطنان در ایام تعطیلات نوروزی است که این مهم می‌طلبد شرایط و امکانات گسترده‌ای جهت رفاه حال آنان در نظر گرفته شود.

به گفته عزیزی برآوردها نشان می‌دهد در برابر بیش از 8 میلیون و 500 هزار مسافر نوروزی در سال گذشته، امسال شاهد افزایش آن تا بیش از 10 میلیون مسافر باشم که این عدد به خوبی بیانگر اهمیت آمادگی تمامی دستگاه‌ها و مجموعه‌های اداری جهت میزبانی شایسته در این ایام خاص است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به اینکه در بین اقشار مختلف جامعه فرهنگیان به نوعی بیشترین حجم مسافران را تشکیل می‌دهد، خاطر نشان کرد: قطعا این فراوانی تمهیدات بیشتری را می‌طلبد که آموزش و پرورش هرمزگان با برنامه‌ریزی دقیق و احصا شرایط، امکانات لازم را به خوبی فراهم و با تشکیل تیم منظم و کارآمد آماده استقبال از میهمانان و گردشگران نوروزی است.

در این بازدید همچنین فرماندار بندرعباس و رئیس ستاد گردشگری استان گفت: نظم و انضباط، برنامه‌ریزی و راهبری مناسب در همه فعالیت آموزش و پرورش مشهود است که نمونه آن را می‌توان همین ستاد موفق و کارآمد آموزش و پرورش در بحث سفرهای نوروزی عنوان کرد.

احمد مرادی افزود: آموزش و پرورش برغم گستردگی فعالیت‌ها و همچنین جمعیت بالای میهمانان فرهنگی امکانات و زیر ساخت‌های لازم را به خوبی در همه بخش‌ها فراهم کرده است که جا دارد از این اهتمام شایسته قدردانی کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ستاد اسکان فرهنگیان در شهرهای پیش‌بینی شده استان آماده استقبال و اسکان فرهنگیان و میهمانان نوروزی است. 385 مدرسه استان، در قالب 3 هزار و 37 کلاس برای اسکان فرهنگیان در تعطیلات نوروز تجهیز شده است.

وی افزود: فرش، یخچال، پتو و اجاق گاز از امکانات مدارس ویژه اسکان فرهنگیان است. تمام مدارس دو جزیره قشم و کیش نیز برای امکانات لازم تجهیز شده است.

آخوندی بیان کرد: با توجه به تمرکز عمده مسافران در بندرعباس، آموزش و پرورش ناحیه یک این شهرستان با 90 مدرسه و 819 کلاس بیشترین تعداد را در این طرح در اختیار دارد. این مدارس از 28 اسفند تا 13 فروردین در اختیار میهمانان نوروزی قرار می‌گیرد.

وی گفت: امسال بنابر تمهیدات پیش‌بینی شده اهتمام لازم در فراهم سازی شرایط مناسب اسکان به کار گرفته شده است و امید داریم سال خوبی را در خطه مرزبانان خلیج فارس برای میهمانان عزیز داشته باشیم.

انتهای پیام/88007/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول