اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعه هتلداران همدان اعلام کرد

آمادگی کامل هتل‌های همدان برای پذیرایی از مسافران نوروزی

رئیس جامعه هتلداران همدان از آمادگی کامل هتل‌های موجود در سطح استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.

آمادگی کامل هتل‌های همدان برای پذیرایی از مسافران نوروزی

شهرام شیروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه همدان در مدخل ورودی استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و همچنین تمام گذرگاه زائرانی که به زیارت عتبات عالیات و از طریق مرز خسروی و مهران عازم کشور عراق هستند قرار گرفته، هتل‌های استان همدان آمادگی کامل را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی دارند.

وی افزود: در حال حاضر با مشارکت بخش خصوصی و همچنین سرمایه‌گذاری بخش دولتی تعداد 11 هتل از یک تا چهار ستاره در سطح استان همدان فعالیت دارند و یک هتل نیز در سال 92 به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس جامعه هتلداران همدان تصریح کرد: هتل‌های یاس، مرمر، بوعلی، آزادی، باباطاهر و هتل آپارتمان خاتم در سطح شهر همدان، هتل نهاوند در شهرستان نهاوند، هتل سینا در شهر لالجین، هتل ملت در شهرستان فامنین و همچنین مهمانسرای گردشگری علیصدر در مجتمع غارعلیصدر آماده پذیرایی از مسافران نوروزی و همچنین در تمام فصول سال هستند.

به گفته وی بیش از یک هزار تختخواب با حداکثر ظرفیت در این 11 هتل در سطح استان همدان وجود دارد که با افتتاح هتل زند ملایر این تعداد در سال 92 افزایش خواهد یافت.

شیروانی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس همدان مبنی بر اینکه برای تعطیلات نوروزی 92 افزایش نرخ در قیمت‌های هتل‌های فعال در سطح استان اعمال شده یا خیر؟ خاطرنشان کرد: با تصمیمی که با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان صورت گرفته به منظور جذب حداکثر مسافران و میهمانان نوروزی در هتل‌های استان و اسکان این عزیزان در تعداد شب‌های بیشتر در شش ماهه دوم سال گذشته و فروردین ماه 92 هیچ افزایش نرخی نداشته و نداریم.

وی ابراز داشت: از بیستم فروردین سال 92 بر اساس تصمیم‌‌گیری انجام شده در تمام هتل‌های یک تا چهار ستاره سطح استان افزایش نرخ 25 درصدی خواهیم داشت و برای مسافران خارجی نیز بر اساس ارز رایج به صورت دلاری یا یورو اعمال خواهد شد.

رئیس جامعه هتلداران همدان در ادامه با انتقاد از مسئولان استان مبنی بر عدم ساماندهی مالکان خانه‌های استیجاری یادآور شد: وعده‌های مسئولان دستگاه‌های مختلف دست‌اندرکار استان برای ساماندهی مالکان خانه‌ها و واحدهای استیجاری برای پذیرایی مسافران محقق نشد و فقط تنها اداره میراث استان نسبت به شناسایی و ساماندهی حدود 40 نفر از اشخاص حقیقی اقدام کرده که جای تشکر دارد اما این تعدادی که در کنار هتل‌ها مانع ورود مسافران به اماکن اقامتی می‌شوند حداقل 10 برابر این رقم هستند.

وی عنوان کرد: در مدخل ورودی شهر همدان و میدان باباطاهر هر شب بالغ بر 50 کارتن به‌ دست را می‌توان دید که به راحتی و بدون هیچ دغدغه خاطری بدون اخذ مجوز از اداره میراث فرهنگی استان و مراجع ذی‌صلاح اقدام به جذب مسافر می‌کنند و در واحدها و خانه‌های شخصی خود اسکان ‌می‌دهند و این مسئله مشکلاتی زیادی را به همراه داشته و دارد.

شیروانی با اشاره به اینکه با توجه به اقلیم سردسیری همدان و عدم پذیرش مناسب مسافر در شش ماهه دوم سال برای هتل‌های استان همدان تأکید کرد: در شش ماهه دوم سال تقریباً به صورت میانگین درصد اشغال 11 هتل فعال در استان کمتر از 30 درصد بوده و این رقم نشانگر زیان‌ده بودن این واحدهای اقامتی است و در ایام نوروز و فصول پرتردد سال برای جبران این ضرر باید اقدام کنند که این مشکل کارتن‌ به ‌دست‌ها برای جذب مسافر به منظور اسکان مشکلات را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: با یک برنامه‌ریزی ساده و اتحاد بین‌دستگاهی و ورود جدی مدیران ارشد استان به سادگی این معضل قابل حل است که در یک سیکل برنامه‌ریزی شده می‌توان از سرریز مسافران در هتل‌ها، این اماکن اقامتی خصوصی دارای مجوز را وارد مدار پذیرایی از مسافران و گردشگران در فصول مختلف سال کرد.

رئیس جامعه هتلداران همدان گفت: بارها مسئولان استان به بهانه برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف، همدان را به عنوان پایلوت گردشگری غرب کشور معرفی کردند اما باید بدانیم در صورتی که بخواهیم پذیرایی شایسته‌ای در حد نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین در شهر و استان همدان داشته باشیم باید تلاش مضاعفی برای رفع این مشکل شود.

وی اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده و اخذ آمار از تمام 11 هتل سطح استان در نوروز امسال 92 تنها کمتر از 50 درصد ظرفیت اتاق‌های این اماکن اقامتی هتلی رزرو شده و این تعداد تا پایان پنج روزه نخست فروردین بوده است و این موضوع بر نگرانی مدیران و سرمایه‌گذاران این بخش خدمات افزوده است.

شیروانی در پایان ضمن تشکر از مدیر کل میراث فرهنگی همدان در بحث ساماندهی موقتی اماکن استیجاری خصوصی در ایام نوروز امسال افزود: برای رفع این مشکل هماهنگی تمام دستگاه‌های ذیربط الزامی است تا بتوانیم در همدان در بحث پذیرایی از میهمانان اقدام کنیم.

انتهای پیام/89020/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول