اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور یزد اعلام کرد

وقوع 50 تصادف در یک روز / توقیف 10 خودروی متخلف در یزد

رئیس پلیس راهور یزد از وقوع 50 فقره تصادف خسارتی ـ جرحی در سطح شهر یزد طی روز گذشته خبر داد.

وقوع 50 تصادف در یک روز / توقیف 10 خودروی متخلف در یزد

اردوان قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: با توجه به خلوتی بلوارهای شهر و برخی خیابان‌ها، رانندگان با سرعت غیرمجاز رانندگی می‌کنند که موجب بروز 50 فقره تصادف خسارتی طی روز گذشته شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد تصادف ثبت شده، هشت فقره تصادف جرحی بوده است که مصدومین حادثه به مراکز درمانی و فوریت‌های پزشکی اعزام شدند.

قاسمی با اشاره به افزایش تخلف سرعت غیر مجاز در سطح شهر به دلیل خلوتی معابر گفت: بر همین اساس شش تیم گشتی نامحسوس پلیس در معابر شهری اضافه شده تا از بروز حوادث جلوگیری و با متخلفین برخورد کنند.

وی عنوان کرد: همچنین طی روز گذشته تیم‌های نامحسوس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد 10 خودروی متخلف را توقیف و به پارکینگ منتقل کردند.

وی دلیل توقفی این خودروها را عدم رعایت سرعت مجاز و استفاده از تلفن همراه اعلام کرد.

رئیس پلیس راهور یزد عمده تخلفات طی چند روز گذشته را افزایش سرعت اعلام کرد و افزود: افزایش سرعت زنگ خطری برای رانندگان و سایر شهروندان است و هر لحظه ممکن است حادثه‌ای را رقم بزند.

وی در ادامه از توقیف بیش از 40 دستگاه موتورسیکلت در شهر خبر داد و بیان کرد: بنابر الزامی بودن استفاده از کلاه‌ ایمنی توسط راکبان موتورسیکلت و نیز شلوغی خیابان‌های هسته مرکزی شهر، موتورسیکلت‌هایی که راکبان آن‌ها فاقد کلاه ‌ایمنی باشند توقیف می‌شوند.

قاسمی پیرامون توقیف خودروهای مسافران در سطح شهر تصریح کرد: برنامه پلیس در برخورد با تخلف مسافران، ارشاد و راهنمایی و نهایتا اعمال جریمه است تا بدون نگرانی و با رعایت حداکثری قانون از سفر خود لذت ببرند.

وی افزود: وضعیت ترافیکی در سطح معابر یزد در مجموع نیمه‌سنگین است اما در بافت‌های قدیمی و هسته مرکزی یزد که مناطق دیدنی وجود دارند بیشتر می‌شود.

قاسمی عمده مشکل ترافیکی خیابان‌ها را کمبود پارکینگ برشمرد و گفت: توقف خودروهای کسبه از ابتدای صبح تا شب حاشیه خیابان را اشغال کرده‌اند و فضای پارک برای مسافران نمی‌گذارند که به خودی خود باعث ترافیک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای پلیس راهوار با جدیت و طبق مقررات وظایف خود را به خوبی و با دقت انجام می‌دهند بر تعامل و همکاری بیشتر رانندگان با پلیس تاکید کرد.

وی از تمامی رانندگان و مسافران خواست تا در طول اجرای طرح نوروزی و ایام تعطیلات امسال به منظور پیشگیری از بروز حوادث و ایجاد ناراحتی برای خود و دیگران با دقت نسبت به اعمال مقررات و رانندگی اقدام کنند.

انتهای پیام/90004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول