اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

بازرسی بیش از یک ‌هزار واحد گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: به منظور ایجاد سفری راحت برای گردشگران نوروزی، از 28 اسفند تا پایان روز اول فروردین 92 از یک هزار و 14 واحد خدماتی و رفاهی گردشگری آذربایجان شرقی بازدید و بازرسی شد.

بازرسی بیش از یک ‌هزار واحد گردشگری آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی ظهر امروز در جمع مردم تبریز پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار داشت: ناظران و بازرسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با شدت بخشیدن به بررسی‌ها و نظارت‌های خود در تعطیلات نوروز، به طور مداوم بر عملکرد مراکز مرتبط با سفر و گردشگری استان ناظر هستند.

وی با تاکید بر سخت‌گیری اعمال شده در نظارت بر عملکرد این مراکز و واحدها، خاطرنشان کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته، 269 مورد تذکر و 20 مورد اخطار کتبی برای متخلفان صادر شده است.

محمدی تصریح کرد: غذاخوری‌های بین راهی، آژانس‌های مسافرتی و مراکز اقامتی هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، مراکز خدماتی و بین راهی‌های استان مراکزی هستند که در مدت نوروز به شکل جدی و مداوم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآور شد: شکایات و نظرات مردمی هم یکی از مواردی است که ناظرین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با توجه به آنها مراکز متخلف را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

محمدی تصریح کرد: با شروع تعطیلات نوروزی، گشت‌های محسوس و نامحسوس ناظران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال بررسی عملکرد تمام بخش‌های مرتبط با گردشگری هستند و با پیگیری شکایات و گفته‌های مردمی و حمایت‌های قضایی و انتظامی برای ایجاد سفری بدون مشکل برای عموم هموطنان تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به آمادگی تمام حوزه‌های مربوط به 18 عضو ستاد دائمی تسهیلات سفر استان در نوروز 92 اظهار داشت: تمام بخش‌های این ستاد، با بسیج نیروها و فعالیت شبانه‌روزی تلاش خود را برای ایجاد سفری ایمن و راحت برای گردشگران نوروزی درآذربایجان شرقی فراهم کرده‌اند.

قائم مقام رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به فعالیت‌های این ستاد یادآور شد: آمادگی 56 کمپ گردشگری، 57 واحد سرویس بهداشتی، نمازخانه و مجتمع رفاهی بین راهی با تاسیسات جنبی و نیز آمادگی مدارس و کلاس‌های درس برای اسکان گردشگران فرهنگی و عادی دیگر اقدامات آذربایجان شرقی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی در زمینه اسکان به شمار می‌رود.

محمدی، فعالیت منظم و پیگیر این ستاد به ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی را دارای اثری مستقیم در بهبود وضعیت گردشگری استان دانست و گفت: رهنمودها و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان، روحانیت بزرگوار و خانواده معظم شهدا زمینه‌ساز ارتقای جایگاه گردشگری استان طی چند سال اخیر شده است.

انتهای پیام/60001/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول