اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر به سرزمین ملائک - 33

قرغی: شهدا خالق سبک زندگی خاص در دوران خود بودند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود گفت: شهدا، سبک زندگی خاص و جدیدی را در دوران خود ایجاد کردند که برگرفته از آموزه‌های دینی بود و این سبک زندگی باعث شد نام و یاد آنها جاوادنه باقی بماند.

قرغی: شهدا خالق سبک زندگی خاص در دوران خود بودند

حجت‌الاسلام حسین قرغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار داشت: اردوهای راهیان نور عامل پیوند و عدم گسست نسل‌های امروز انقلاب با نسل اول انقلاب که عموماً پدران و برادران بزرگ‏تر نسل امروز هستند، از لحاظ معنوی و فرهنگی و انتقال ارزش‌های آفریده شده در دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه این اردوها عامل زنده نگه‌ داشتن یاد و نام رزمندگان و شهدای دفاع مقدس است، افزود: باید باورها، عقاید و ایمان این بزرگواران که فضیلت‌های انقلاب هستند را بشناسیم و الگوی زندگی خویش قرار دهیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود بیان داشت: دفاع مقدس همچنان باقی بوده، اما به اقتضای زمانه و پیشرفت‌های گوناگون بشر، شکل آن متفاوت شده است.

قرغی افزود: امروز به لحاظ تکنولوژیک، جنگ‌ها به تمام معنا نرم‌افزاری و رسانه‌ای شده‌اند و به همین لحاظ جنگ و طبعاً‌ دفاع نه تنها به داخل شهرها، بلکه به خانه‌ها کشیده شده است؛ بنابراین باید با شناخت دقیق دشمنان که در چهره‌های مختلف وارد منازل ما شده‌اند به جنگ آنها رفت.

وی عنوان کرد: این فرهنگ و نظام معنوی فکری است که انسان را از تعلقات دنیایی دور و جدا می‌کند و دورنمای واقعی خودش را که در سعادت اخروی است، می‌بیند به سادگی و راحتی از آنچه که تمایلات دنیایی است می‌گذرند و دشمنان ما این را فهمیده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان شاهرود ابراز داشت: دشمنان سعی کرده‌اند که فرهنگ شهادت و ایثار را یا از بین ببرند و یا در مسیر انحرافی قرار دهند.

قرغی ادامه داد:‌ نابودی فرهنگ امکان ندارد؛ از این رو، به شکل دوم یعنی انحرافی و در قالب‌های افراطی‌گری و خشونت که به شکل سلفی‌گری و وهابی‌گری و القاعده است، این فرهنگ معنوی و زیبا را به شکل خشونت‌آمیز و آن‏گونه که خودشان فکر می‌کنند، جلوه و بروز می‌دهند و طبیعتاً باعث انزجار غیرمسلمان از مسلمان می‌شوند.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین راهکارها، افزایش بصیرت و تعمیق معنویت است که باز هم یکی از بهترین شکل‌هایی که می‌توان به جنگ نرم رفت، حلقه‌های صالحین است و یکی از شکل‌های عملی آن حضور در اردوهای راهیان نور است.

بر اساس این گزارش؛ امسال از استان سمنان شش کاروان از دامغان، گرمسار، شاهرود، مهدیشهر، سمنان و میامی به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

اعزام کاروان راهیان نور استان سمنان از 27 اسفندماه آغاز شده است و تا 11 فروردین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول